راه اندازی پویش «مراقب من باش» / به  گیلان سفر نکنید

فاضلی با ابراز نگرانی از تعطیلات یک هفته‌ای شهر تهران و حضور پایتخت‌نشینان در استان‌های شمالی گفت: به استان پرخطر گیلان سفر نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(سه‌شنبه، 15 مهر) در بیست و سومین جلسه کارگروه رسانه و فضای مجازی گیلان با بیان اینکه اوایل شیوع کرونا در استان(اسفندماه) فضای سنگینی بر استان حاکم بود گفت: در این شرایط با کمک رسانه‌های استان توانستیم عملکرد مطلوبی داشته و شایعه‌ها را تبدیل به استعاره‌های ملموس کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این همدلی و همراهی همچنان تداوم دارد افزود: همواره در حال رصد رسانه‌های فارسی زبان خارجی و رسانه‌های پرمخاطب کشور هستیم تا بتوانیم فضای رسانه‌ای استان را مدیریت کنیم.

 

فاضلی با بیان اینکه وضعیت سلامت استان به لحاظ کنترل همه‌گیری کرونا ویروس مدیریت شده است از تعطیلی یک هفته‌ای شهر تهران و حضور پایتخت‌نشینان در استان‌های شمالی ابراز نگرانی کرد.

 

وی با بیان اینکه امروز هم نیازمند کمک رسانه‌ها در پیشگیری از شیوع مجدد کرونا هستیم بیان کرد: این تعطیلات منجر به بروز مشکلاتی برای استان در حفظ سلامت شهروندان می‌شود و هنوز خاطرات تلخ اسفندماه و مرگ و میر ناشی از آن در ذهنمان وجود دارد.

 

فاضلی با انتقاد از عادی‌انگاری شرایط کرونایی توسط مردم استان گفت: متاسفانه سطح مراقبت‌های بهداشتی گیلانیان در استفاده از ماسک و سایر اقلام بهداشتی پایین آمده که این خود معضلی برای استان محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امکانات درمانی استان جوابگوی شهروندان و این حجم از مسافران نیست اذعان کرد: باید دست به دست هم داده و با راه‌اندازی پویش‌های مردمی و اعلام گیلان به‌عنوان استان پرخطر از حجم حضور مسافران در این استان بکاهیم.

 

فاضلی از رسانه‌های گیلان خواست تا دوباره پای کار آمده و با اطلاع‌رسانی از شرایط استان و انعکاس آن در فضای مجازی، موجب کاهش حضور مسافران در استان شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه استفاده از اقلام بهداشتی باید در شرایط امروز تبدیل به فرهنگ شود خاطرنشان ساخت: باید با استفاده از فضای مجازی سطح مراقبت‌های ویژه را ارتقا دهیم.

 

*راه‌اندازی پویش #مراقب_ من_ باش در گیلان

فاضلی با بیان اینکه باید سبک زندگی خود را با شرایط موجود تطبیق دهیم تصریح کرد: باید با فشار رسانه‌ای محیط را پرخطر کرده تا از مسافرت‌ها به استان جلوگیری کنیم. با تعطیلی جامعه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مشکلی حل نمی‌شود باید مدیریت کرده و لزوم مراقبت‌های بهداشت فردی را در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به بهداشت روانی جامعه اعلام کرد: بنده به گردش آزاد اطلاعات اعتقاد دارم و خود را موظف به حمایت از رسانه‌ها می‌دانم هرگز نباید از رسانه‌ای شکایت کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کار با رسانه نیازمند ظرافت‌های خاص خود است خاطرنشان ساخت: جوانان قشری تاثیرگذار در جامعه هستند و باید جوانان عضو سمن‌های مردم‌نهاد را در کنار رسانه‌ها فعال کرده و با راه اندازی پویش #مراقب_ من_ باش سطح مراقبت های فردی را ارتقا دهیم.

 

 

 

کد خبر 980231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha