۶۳ کانون فرهنگی هنری جدید در مساجد کردستان تاسیس می‌شود

کامل گلباغی گفت: ۶۳ کانون فرهنگی هنری جدید در مساجد کردستان تا پایان سال جاری تاسیس می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران از تاسیس 63 کانون فرهنگی هنری جدید در مساجد کردستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می کنیم بر اساس ضوابط و شرایط تاسیس کانون هاف این مهم در سطح مساجد استان عملیاتی شود.

 

 

وی بیان کرد: بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تاسیس 63 باب کانون جدید در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه در حال حاضر قریب به 600 کانون در سطح مساجد استان فعالیت می کنند، افزود: 57 سهمیه تاسیس کانون از سال 95 تا 98 نیز در سطح مساجد استان باقی مانده است که با توجه به شرایط صدور مجوز در شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت، تلاش می شود با رعایت ضوابط و شرایط استان، با عملیاتی شدن این سهمیه‌ها، تعداد کانون‌های مساجد استان به 700 باب برسد.

 

 

به گفته وی، کانون‌های مساجد با هدف احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند و در راستای تحقق منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی و فعالیت می کند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اهداف تشکیل کانون در مساجد استان اشاره کرد و افزود: تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های‌ معنوی‌ و فرهنگ‌ اسلامی، تبلیغ، گسترش‌ و تعمیق‌ فرهنگ‌ روح‌بخش‌ اسلام‌، گسترش‌ زمینه‌ مشارکت‌ و مباشرت‌ مردم‌ در امور فرهنگی، هنری، عمومی‌ کردن‌ تمامی‌ عرصه‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌ و تحقق‌ آزادی‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ مردمی از مهمترین اهداف کانون های مساجد است.

 

 

گلباغی، زمینه‌سازی‌ برای‌ حضور فعال‌ جوانان‌ و نیروهای‌ متعهد در عرصه‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌، شناسایی‌ و تربیت‌ استعدادهای‌ درخشان‌ و استفاده‌ از اوقات‌ فراغت‌ جوانان‌، تبادل‌ افکار و اندیشه‌ها و مبادله‌ آثار و تولیدات از دیگر اهداف، وظایف و اختیارات کانون‌های مساجد برشمرد.

 

 

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مساجد ارزیابی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق این سامانه انجام می‌گیرد که گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان مساجد استان را ظرفیت موثری برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواند و گفت: با ایجاد کانون‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان از ظرفیت و فضای مساجد باشیم.

 

 

گلباغی در پایان با تاکید بر فراهم کردن زمینه رشد و ارتقای بینش فرهنگی و اجتماعی اعضا از طرق مختلف آموزشی و فرهنگی در سطح کانون های مساجد یادآوری کرد: زمینه‌سازی برای پیوند شبکه کانون‌های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر نکات و برنامه های بسیار مهمی است که کانون های مساجد باید آن را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 980390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha