ضرورت همدلی جمعی برای تحقق طرح‌های شاخص اندیمشک

حسنوند بر ضرورت همدلی جمعی برای تحقق طرح‌های شاخص شهرستان اندیمشک تاکید کرد و گفت: اگر ما در کنار هم باشیم و سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی را به کار بگیریم، می‌توانیم خود را به عنوان شهرستانی توسعه یافته معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «فریدون حسنوند» امروز (سه‌شنبه ۱۵ مهر) در همایش چشم‌انداز توسعه شهرستان اندیمشک، با بیان اینکه ظرفیت‌های شاخص در این شهرستان بسیار زیاد و قابل استفاده هستند اظهار کرد: ما به دنبال تحقق و اجرای ۲ پتروشیمی، ۲ نیروگاه یا فولاد و طرح‌های بزرگ هستیم تا از ظرفیت‌های منطقه به خوبی استفاده شود.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز حداقل ۱۰ پروژه بزرگ در این شهرستان همزمان در حال پیگیری است افزود: ما باید کاری کنیم که ۲ پروژه پتروشیمی اندیمشک به نقطه‌ای غیرقابل بازگشت برسند، کما اینکه با تلاش و پیگیری‌های فرماندار اندیمشک تمام مجوزها اخذ شده است.

 

وی اضافه کرد: ۲ نیروگاه شهرستان اندیمشک نیز باید شتاب گیرند و چند شرکت فولاد بزرگ در کشور و خاورمیانه هر کدام سهم ۲۵ درصدی برداشته‌اند تا فولاد اندیمشک راه‌اندازی شود.

 

حسنوند تصریح کرد: نگاه ما به پروژه بندر خشک نگاه شهرستانی نیست بلکه این پروژه یک پروژه ملی است که اندیمشک را به عنوان نقطه اتصال خلیج فارس به راه‌های خشک قرار داده و تمام بارها از اندیمشک عبور می‌کنند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های شاخص سد کرخه به عنوان یک فرصت مهم در منطقه عنوان کرد: این ظرفیت‌ها باید در جهت توسعه طرح‌های مختلف استفاده شوند تا بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با استفاده از آنها به کار بپردازند.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت همدلی جمعی برای تحقق طرح‌های شاخص این شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر ما در کنار هم باشیم و سرمایه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی را به کار بگیریم، می‌توانیم خود را به عنوان شهرستانی توسعه یافته معرفی کنیم.

 

«پیمان جهانگیری» نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان اندیمشک بیان کرد: سدهای شهرستان اندیمشک فرصت ارزشمندی برای توسعه گردشگری هستند.

 

فرماندار اندیمشک ادامه داد: شهرستان اندیمشک از شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی اصولی، بستر تقویت بخش گردشگری شهرستان فراهم شود.

 

وی ابراز کرد: شهرستان اندیمشک هر ساله در ایام نوروز و تعطیلات میزبان هزاران مسافر است و با توسعه فرصت‌های گردشگری، شاهد شکوفایی اقتصاد این شهرستان نیز خواهیم بود.

 

جهانگیری با بیان اینکه سدهای کرخه و دز از مهمترین ظرفیت‌هایی هستند که باید از آنها به نحو شایسته‌ای برای رونق اقتصاد و اشتغال استفاده شود اظهار کرد: در همین راستا طرح‌هایی متناسب با این ظرفیت‌ها تدوین شده و پیگیر تحقق آنها هستیم.

 

وی تاکید کرد: شهرستان اندیمشک به لحاظ همدلی و وحدت و اجرای طرح‌های مختلف همواره پیشرو بوده است و برای استفاده از ظرفیت‌های شاخص این شهرستان هم برنامه‌های محوری اجرا می‌شود.

 

فرماندار اندیمشک مطرح کرد: اشتغال دغدغه مهم همه ما است و برای تحقق طرح‌های اشتغالزا نیز اولویت‌بندی صورت گرفته و به رغم همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های دشمن در سطح کلان کشور، با جدیت و برنامه‌ریزی، پروژه‌های متعددی در شهرستان اندیمشک محقق شد.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله توسعه شهرستان اندیمشک در همه ابعاد تدوین شده و برای اجرای ده‌ها طرح بزرگ تلاش می‌شود خاطر نشان کرد: با اجرای این گام‌های بزرگ، سازندگی و توسعه اندیمشک با شتاب چشمگیری توام می‌شود.

 

کد خبر 980433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha