یکپارچه سازی سامانه های اطلاعاتی در اولویت مجلس است

طاهری گفت: به منظور مقابله با فساد اقتصادی سامانه های اطلاعاتی یکپارچه سازی می شود تا نقدینگی های موجود در کشور به سمت تولید سوق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور نداشتن اطلاعاتی کافی از نقدینگی مردم و مسئولان است.

 


مصطفی طاهری با اشاره به اینکه تا زمانی که سامانه هوشمند وجود نداشته باشد نمی توان راه به جایی برد، گفت: به همین منظور یکپارچه سازی سامانه های اطلاعاتی در اولویت مجلس قرار دارد.

 


وی یکی از مزایای وجود این سامانه را هدایت نقدینگی ها به سمت تولید خواند و افزود: اگر نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید هدایت شود، قیمت ها کاهش پیدا کرده و وضعیت اقتصادی کشور بهبود می یابد.

 


به گفته طاهری، برای انتقال نقدینگی ها باید محل این نقدینگی ها را بدانیم که سامانه هوشمند می تواند اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهد.

 


وی اضافه کرد: این سامانه می تواند محل حرکت نقدینگی ها را مشخص کند که در اینصورت می توان با وضع مالیات ها در مسیر این بازارها، نقدینگی را به سمت توسعه هدایت کرد.

 


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ضمانت اجرایی این طرح را وضع قوانین و برخورد با متخلفان خواند و گفت: دولت یازدهم به دنبال شفاف سازی است.

 


وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر رویکرد مجلس در حوزه فرهنگی نیز گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس دو طرح در حوزه جمعیت کشور و فضای مجازی در دستور کار دارد.

 


طاهری به پروژه های نیمه تمام استان و جدیت استاندار زنجان در نهایی کردن آنان اشاره کرد و گفت: پروژه مربوط به استادیوم 15 هزار نفری زنجان تا بهمن ماه امسال افتتاح می شود؛ پیست دوچرخه سورای زنجان 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 4 میلیارد نیز اعتبار مجدد دریافت می شود.

 


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معیشت و مشکلات اقتصادی دغدغه اصلی است، خاطر نشان کرد: نرخ ارز به کانال 30 هزار تومان رسیده است؛ افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها موجب آشفتگی در بازار شده است.

 


 

کد خبر 980434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha