موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های گرگان مشاهده نشد

​دانشیان گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان و بیماری های تنفسی در مرغداری های شهرستان گرگان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالحکیم دانشیان» عصر امروز(سه شنبه ۱۵ مهر) در بازدید فرماندار گرگان از دامپزشکی این شهرستان اظهار کرد: از 950 واحد پرورش طیور مادر و تخم گذار و گوشتی استان گلستان 180 واحد گوشتی در گرگان فعال است، همچنین با توجه به مشکلات مربوط به نهاده ها حدود 40 مرغداری بصورت نیمه فعال فعالیت دارند.

 


رئیس اداره دامپزشکی گرگان با بیان اینکه ۳۰ داروخانه و چهار بیمارستان دامپزشکی در گرگان وجود دارد، ادامه داد: 80 واحد دامپزشکی در بخش خصوصی در حوزه دارو ور درمان دام ها فعالیت می کنند، همچنین چهار مورد آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و 30 درمانگاه و مطب در گرگان وجود دارد.

 

 

وی تصریح کرد: در مرغداری ها هیچ گونه علائم بیماری از قبیل آنفولانزا فوق حاد پرندگان و بیمارهای تنفسی که نگران کننده باشد وجود ندارد. 

 


دانشیان شیوع بیماری تب برفکی در گاو و گوسفند را یکی از معضلات دامپزشکی در فصل پاییز برشمرد و ابراز داشت: هر ساله به صورت رایگان جمعیت را تحت پوشش قرار می دادیم اما امسال به دلیل کمبود اعتبارات و افزایش قیمت واکسن، تزریق رایگان دام ها برای دامپزشکی مقدور نبود که در همین راستا اطلاع رسانی برای 3 هزار دامدار گرگانی انجام شده است.

 


رئیس اداره دامپزشکی گرگان با بیان اینکه پایش ها در خصوص پرندگان مهاجر انجام شده است، افزود: امیدوارم با اقدامات انجام شده امسال از شیوع آنفولانزای پرندگان جلوگیری شود.

 


وی از تلاش مجموعه دامپزشکی قدردانی کرد و ابراز داشت: با وجود همه مشکلات و کمبودها در مجموعه دامپزشکی برای خدمت به مردم تلاش های خوبی در حال انجام است.

 


دانشیان با بیان اینکه حساسیت ها در حوزه دامپزشکی بسیار بالا است، افزود: مردم باید همکاری لازم را داشته باشند و بتوانند بسیاری از امور مربوط به دام و طیور را خود پیگیری کنند مگر در شرایطی که بیماری فراگیر وجود داشته باشد و دولت ورود پیدا کند.

 

رئیس اداره دامپزشکی گرگان با بیان اینکه دامداران نباید به کمک های دولتی وابسته باشند، خاطرنشان کرد: برای مثال تب برفکی با شروع فصل سرما اوج می گیرد و با وجود آنکه واکسن آن به وفور موجود است اما بسیاری از دامداران انتظار دارند همانند سال های گذشته دامپزشکی این کار را انجام دهد. 

 

 

کد خبر 980435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha