زکات یکی از مهمترین برنامه‌های اقتصادی اسلام است

قدمی، گفت: با توجه به اینکه زکات از مهمترین برنامه‌های اقتصادی اسلام است جمع آوری آن در شهرستان گهواره رشد چشمگیری داشته است.

قباد قدمی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گهواره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار کرد: زکات از دستورهای اسلامی و یکی از فروع دین است و از جمله مهم‌ترین واجبات است و تأکید بسیاری بر آن شده است.

 

وی با اشاره به اینکه زکات از فروع دین شمرده شده است افزود: در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرار گرفته و یکی‏ از پنج ستون دین واز مهمترین برنامه‌های اقتصادی اسلام است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گهواره تصریح کرد: در راستای بالا بردن سطح مشارکت مردم نیکوکار و نوع دوست در زمینه  جمع آوری زکوات و تعامل اعضای ستاد زکات و عاملین و دهیاران روستاهای تابعه تا پایان شهریور ماه سالجاری  تعداد ۱۸ جلسه برگزار شده است.

 

قدمی با اشاره به مبلغ جمع آوری زکات در گهواره گفت: ۱/۶۱۷/۸۰۰/۰۰۰ ریال در قالب:زکات واجب،زکات مستحب وکفاره غیرعمد زکات در این شهرستان جمع آوری شده است.

 

وی در پایان گفت: تاپایان شهریور ماه سال ۹۸ مبلغ :زکات جمع آوری شده ۳۶۷/۴۶۶/۰۲۰ ریال بوده که با توجه به مدت مشابه امسال مبلغ ۱/۶۱۷/۸۰۰/۰۰۰ ریال جمع آوری شده و نسبت به مشابه سال قبل از رشدی ۴۴۰ درصدی‌برخوردار بوده است.

 

کد خبر 980511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha