بانک مرکزی ۸ میلیارد دلار منابع برای واردات کالاهای اساسی اختصاص می دهد

کلامی با اشاره به اینکه قرار شد بانک مرکزی ۸ میلیارد دلار منابع برای واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد، گفت: ۱ میلیارد دلار نیز از محل تأمین ریال و مابه التفاوت تأمین شود که مجموع ارز اختصاص یافته به واردات کالاهای اساسی ۹ میلیارد دلار در سال ۹۹ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار شب گذشته (سه شنبه ۱۵ مهر) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما گفت: قرار شد بانک مرکزی 8 میلیارد دلار منابع برای واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد و 1 میلیارد دلار نیز از محل تأمین ریال و مابه التفاوت تأمین شود که مجموع ارز اختصاص یافته به واردات کالاهای اساسی 9 میلیارد دلار در سال 99 است.


وی افزود: سهم واردات روغن خام و 4 قلم نهاده های دامی، شش و چهار دهم میلیارد دلار و سهم دارو دو و نیم میلیارد دلار و سهم کتاب دانش آموزی و نهاده های کشاورزی 100 میلیون دلار است.


کلامی گفت: برای واردات روغن خام و 4 نهاده دامی باید در 6 ماهه نخست سال چهار و چهار دهم میلیارد دلار دریافت می کردیم اما تاکنون سه و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته و از این مبلغ 3 میلیارد دلار تأمین شده است.

 

وی افزود: بقیه برای واردات گندم و چند قلم کالای اساسی که در فروردین و اردیبهشت وارد شد اختصاص یافته است و برای روغن خام و نهاده های دامی حدود 80 درصد کد تخصیص دریافت شده و از این مبلغ حدود 60 درصد کد تأمین گرفته است. روند پر نوسان تأمین ارز ممکن است برنامه ها را دچار مشکل کند و 80 درصد مبلغ تخصیص یافته یک ماه زمان می خواهد که تبدیل به ریال شود.

 

کلامی گفت: اکنون روغن نباتی که واردات مواد اولیه آن ارز 4 هزار و 200 تومانی گرفته است با قیمت مصوب در جامعه توزیع می شود.

کد خبر 980516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha