كمک ۵ ميليارد تومانی مردم  به كميته امداد بیرجند

حسینی گفت: مردم خیر و نیکوکار بیرجندی در نیمه نخست امسال پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی به مددجویان کمیته امداد منطقه یک کمک کردند.

«سید حمیدرضا حسینی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه در کمیته امداد منطقه یک بیرجند پنج هزار و ۶۹۰ خانوار زیرپوشش قرار دارند، گفت: از این تعداد، دو هزار و ۷۵۰ خانوار معادل ۴۸ درصد، سرپرست زن هستند.

 

مدیر کمیته امداد منطقه یک بیرجند با بیان اینکه در حوزه حمایت ۶۳ سرفصل خدمات شامل درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسكن، موردی و غیره داریم که هر خانواده به تناسب نیازهایش از این خدمات بهره مند می‌شود، افزود: در ۶ ماهه سال جاری یک هزار و ۳۶۶ سبد غذایی به ارزش دو میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال (میانگین هر سبد غذایی ۲۰۰ هزار تومان) در بین نیازمندان توزیع شده است.

 

حمایت کمیته امداد از ۵۳۰ بیمار صعب‌العلاج

وی با اشاره به اینکه همچنین کارت‌ مددجویان کمیته امداد منطقه یک بیرجند برای خرید کالاهای اساسی شارژ شد، ادامه داد: در حال حاضر ۵۳۰ بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که از خدمات درمان و بهداشت بهره مند می شوند.

 

حسینی بیان کرد: از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۹۴۱ هزار ریال خدمات بهداشتی و درمانی به ۷۱۳ نفر از مددجویان بیمار ارائه شده است.

 

مدیر کمیته امداد منطقه یک بیرجند با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: در همین راستا سه هزار و ۲۱۸  بسته اقلام بهداشتی به ارزش بیش از  ۸۹۷ میلیون و ۱۵۵ هزار ریال در بین خانواده های زیر پوشش با اولویت بیماران صعب العلاج توزیع شده است.

 

احداث ۵۴۵ واحد مسکونی برای مددجویان

وی با تاکید بر اینکه این نهاد همواره برای داشتن سرپناهی مطمئن و مقاوم برای مددجویان خود تلاش کرده است، افزود: در همین راستا ۵۴۵ واحد مسکن شهری و  روستایی در دست اقدام است که تاکنون تعداد زیادی تکمیل و تحویل مددجویان شده است.

 

حسینی ادامه داد: از این تعداد ۲۸۰ واحد مسکن در ۶۹ روستا در حال احداث است که تاکنون ۱۲۰ واحد آن تکمیل شده و مابقی نیز تا پایان امسال بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیر کمیته امداد منطقه یک بیرجند با بیان اینکه برای واحدهای مسکونی روستایی ۵۰ میلیون تومان و برای مسکن شهری ۱۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات به مددجویان پرداخت می شود، افزود: همچنین برای بهسازی و تعمیر مسکن مددجویان نیز تا ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

 

معرفی ۶۷پرونده اشتغال به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات

وی با بیان اینکه وظیفه محوری و اصلی کمیته امداد ایجاد اشتغال و کمک به توانمندی خانواده‌های تحت حمایت است گفت: در راستای تحقق این هدف در سال جاری مجموعا ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اشتغال اختصاص یافته است و تاکنون ۶۷ پرونده اشتغال مددجویان به میزان سه میلیارد تومان به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده اند.

 

حسینی یادآور شد:در ۶ ماهه نخست سالجاری ۲۲۳ نفر از مددجویان آموزش مهارتی و مقدماتی برای ایجاد اشتغال را فرا گرفتند و همچنین به یک هزار و ۲۵۰ نفر نیز مشاوره شغلی ارائه شده است.

 

مدیر کمیته امداد منطقه یک بیرجند با تاکید بر نظارت مستمر بر طرح های اشتغال مددجویان، عنوان کرد: برای جذب مشارکت های مردمی ۱۶ مرکز نیکوکاری در حوزه کمیته امداد منطقه یک بیرجند فعالیت می کنند.

 

مردم و خیران پنج میلیارد تومان به محرومان کمک کردند

وی ادامه داد: مردم خیر و نیکوکار استان طی ۶ماهه نخست سال‌جاری پنج میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان کمک نقدی و  غیرنقدی به مددجویان کمیته امداد منطقه یک بیرجند کمک کردند.

 

حسینی با تاکید بر اینکه هم اکنون یک هزار و ۶۰ فرزند ایتام و محسنین تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد منطقه یک بیرجند هستند، افزود: محسنین به فرزندانی گفته می‌شود که پدرو مادر دارند اما والدین آنها به دلیل فقر شدید مالی توانایی حضانت از فرزندان خویش را ندارند.

 

 ۲۹۳۰ حامی از فرزندان معنوی خود حمایت می‌کنند

مدیر کمیته امداد منطقه یک بیرجند بیان کرد: در حال حاضر دو هزارو ۹۳۰ حامی از ۳۱۵ یتیم و ۷۴۵ نفر از فرزندان محسنین حمایت می کنند که میانگین کمک ماهیانه به ایتام ۴۸۳ هزار تومان و به فرزندان محسنین ۱۲۶ هزار تومان است.

 

وی با اشاره به بهره مندی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت از خدمات تحصیلی، آموزشی و فرهنگی افزود: یک هزار و ۱۹۰ دانش آموز و ۱۶۳ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات تحصیلی و آموزشی و فرهنگی این نهاد بهره مند هستند.

 

حسینی ضمن قدردانی از کمک های مردم و خیران به مددجویان، ادامه داد: با توجه به وضعیت امروز جامعه که ایجاب می‌کند به فکر تهیه و تأمین گوشی هوشمند و تبلت برای محصلان باشیم نیاز است که خیران در این زمینه نیز همکاری و مشارکت داشته باشند تا دانش آموزی از تحصیل بازنماند.

 

توزیع ۱۰۰۰ بسته تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند/تأمین تبلت در اولویت است

به گفته وی تأمین تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموز نیازمند به دلیل شرایط ویژه در اولویت است، افزود: تاکنون یک هزار بسته تحصیلی شامل اقلام آموزشی همچون لوازم‌التحریر و پوشاک، کیف و کفش نیز  در بین دانش‌آموزان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک بیرجند توزیع شده است.

 

رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند در پایان با دعوت از مردم نیکوکار، خیران، نهادها و همه دستگاه‌های اجرایی برای تامین نیازهای مددجویان و به ویژه دانش آموزان نیازمند، گفت: همچنین خیران و مردم نیکوکار استان می توانند کمک های نقدی خود را به کد دستوری #۸۸۷۷*۰۵۶*و شماره کارت 60379979950021296 یا شماره حساب صدقات 010846664004 واریز کنند.

 

 

 

کد خبر 980573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha