«سه شنبه های تکریم»طرحی برای  معرفی رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام قريب بلوک گفت: «سه شنبه های تکریم» با هدف ترویج و معرفی رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی از آغاز تا دوران هشت سال جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و آنان که در راه حفظ نظام و انقلاب اسلامی جان بر کف به میدان آمدند درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام «حسین قریب بلوک » در پانزدهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم در منزل شهید «سید علی اصغر شنایی»از شهدای مدافع حرم در شهر دیباج دامغان با تأکید براینکه امروز اقتدار نظام و انقلاب اسلامی مدیون خون‌های پاک شهدا و کسانی است که برای دفاع از این آب و خاک از جان خود گذشتند گفت: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم در راستای تکریم و زنده نگاه داشتن یاد و راه شهدا و تجلیل از خانواده شهدا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در حال برگزاری است.

 

 امام جمعه دیباج زنده نگه داشتن ياد شهد ا را ضروری دانست وافزود: تکریم خانواده معظم شهدا وظیفه آحاد جامعه است و طرح «سه شنبه های تکریم» اقدامی نو در راستای تکریم شهداست.

 

وی ترسیم و تبیین سیره و روش زندگی شهدا را از نیاز‌های جامعه امروز برشمردوافزود: در طرح سه‌شنبه‌های تکریم یکی از اهدافی که دنبال می‌شود الگو قرار دادن شهدا برای هویت‌بخشی و هدایت جوانان است.

 

حجت الاسلام قریب بلوک ادای دین به خانواده معظم شهدا و ارج نهادن به ایثارگر ی ها و دلاوری های شهدا و رزمندگان اسلام را از اهداف چنین برنامه هایی عنوان کردوگفت: در این جلسات علاوه بر ذکر شهدا توجه به خانواده معظم شهدا مورد توجه است و خانواده معظم شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و تکریم آنان بسیار اهمیت دارد.

 

امام جمعه دیباج  با بیان اینکه خانواده شهدا برای آحاد مردم الگو و صبر آنان درس بزرگی است اضافه کرد: ارزشمند است که به دیدار خانواده شهید بیاییم و با فضائل شهدا از زبان خانواده آنان بیشتر آشنا شویم؛ چرا که معتقدم الگویی بالاتر از شهدا نیست و نیاز است جامعه با این الگو‌ها بیشتر آشنا شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در منزل شهید شنایی گفت: تا ما شهید نشویم و با سبک زندگی شهدا زندگی نکنیم شهید نخواهیم شد و این سفارش شهید سلیمانی به همه بوده است.

 

حجت الاسلام قریب بلوک به خاطره ای دیدار خانواده معظم شهید شنایی با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره و اظهارداشت: با مرور خاطرات شهدا به این نتیجه میرسیم که سبک زندگی شهدا همیشه در راه خدا بوده است و خانواده معظم شهید شنایی نیز در همین راستا قدم برمی دارند و در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتند خواستار توجه بیشتر به مردم این منطقه شدند.

کد خبر 980653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha