فعالیت ایستگاه‌های صلواتی اربعین در همدان / برگزاری مراسم «چهارپایه خوانی» در نقاط مختلف شهر

حسینی گفت: امسال به دلیل کرونا، محور فعالیت ایستگاه‌های صلواتی وابسته به ستاد مردمی اربعین همدان،در ۴ موضوع، روضه خوانی سیار، کمک مومنانه، اردوهای جهادی و تجمع روز اربعین خلاصه شده است.

«سید اکبر حسینی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: هر ساله همزمان با ایام اربعین حسینی ایستگاه‌های صلواتی(موکب) در سطح شهر و روستاهای همدان به ارائه خدمات به عزاداران و زائرین اباعبدالله(ع) می‌پرداختند.

مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اربعین همدان با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۹۵ ایستگاه صلواتی در ایام اربعین در سطح شهر فعال بود، گفت: امسال به دلیل کرونا، محور فعالیت ایستگاه‌های فعال اربعین، در ۴ موضوع خلاصه شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین محور‌های فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در اربعین، برگزاری مراسم «روضه‌خوانی سیار و چهارپایه خوانی» در روستا‌ها و نقاط مختلف شهر است که حدود ۴۰ ایستگاه در شهر همدان با این محور فعال هستند.

حسینی با اشاره به اینکه فعالیت ایستگاه‌های صلواتی با محور روضه خوانی سیار و چهارپایه خوانی از روز گذشته آغاز شده است، گفت: این مراسم به مدت سه روز تا فردا ۱۷ مهر ماه، روز اربعین ادامه خواهد داشت

 وی گفت: در این مراسم، مداحان به سبک حاج محمود کریمی به روضه خوانی و مداحی سیار خواهند پرداخت، همچنین سخنرانان این برنامه در قالب چهار پایه خوانی به تبیین و تبلیغ مسائل دینی با موضوع اربعین تا ظهور و اقدامات صورت گرفته توسط این مجموعه در سال‌های اخیر برای مردم اقدام خواهند کرد.

حسینی ادامه داد: محور دوم فعالیت ایستگاه‌های صلواتی ستاد مردمی اربعین، «رزمایش مواسات و کمک مومنانه» خواهد بود که در این راستا همزمان با ایام اربعین بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه و در میان آسیب دیدگان از کرونا توزیع خواهد شد.

مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اربعین همدان ابراز کرد: تعدادی دیگر از ایستگاه‌های صلواتی با محور «اردو‌های جهادی» در مناطق محروم شهر فعال خواهند بود که در این اردوها، منازل و مدارس مناطق کم برخوردار توسط جهادگران تعمیر و بازسازی می‌شود.

وی ابراز کرد: چهارمین و آخرین محور فعالیت ایستگاه‌های صلواتی وابسته به این مجموعه در سطح شهر، همکاری و همیاری در جهت برگزاری «تجمع بزرگ عزاداران اربعن حسینی» در پیاده راه بوعلی است که در این روز، تعدادی از ایستگاه‌ها به توزیع رایگان آب و ماسک در میان مردم خواهند پرداخت.

کد خبر 980667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha