۸۰ درصد منازل شهر نهبندان اشتراک گاز دریافت کردند

بیکی گفت: در تابستان سال گذشته، ضریب اشتراک پذیری گاز در شهر نهبندان ۳۵ درصد بود اما امروز این رقم به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۱۶ مهر) در جلسه کمیته رصد نارضایتی ها با محوریت ساماندهی گازکشی منازل شهرستان نهبندان، اظهار کرد: وزارت نفت و دولت اقدامات خوبی در سطح شهر و روستاهای نهبندان برای گازرسانی انجام داده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در هفته دولت سال جاری در بخش روستایی به ۴۰ درصد رسیده است، گفت: به سرعت این ضریب در حال افزایش است.

 

بیکی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۱۳۳ روستای شهرستان نهبندان در هفته دولت آغاز و در حال انجام است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و روستاهای زیر ۲۰ خانوار در مسیر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه دولت هزینه های زیادی برای زیر ساخت های گاز انجام داده تا گاز به دورترین نقاط روستایی برسد، افزود: نقاط مرزی نهبندان با سرعت گازرسانی می شوند چرا که  سیاست دولت حذف سوخت مایع و ساماندهی این نوع سوخت است.

 

فرماندار نهبندان یادآور شد: در دو شهر نهبندان و خوسف که از شهریور ماه ۹۷ گازرسانی شده تاکنون عمده علمک های گاز  این نقطه شهری نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

 

بیکی تصریح کرد: برای گازکشی منازل نواقصی در شهرستان داریم و با نبود ناظر مقیم و کمبود جوشکار مواجه هستیم؛ لذا روند گازکشی با تاخیر مواجه می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه قبل از نصب علمک نباید، گاز رسانی به منازل انجام شود، گفت: در شهر نهبندان بیش از چهار هزار نفر اشتراک گاز و دارای کنتور هستند، بنابراین مردم باید تشویق به گازکشی شوند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه گازکشی را ندارند به دنبال فراهم آوردن شرایط پرداخت بهتری هستیم، گفت: به مددجویان کمیته امداد برای گاز کشی منازلشان کمک بلاعوض و تسهیلات پرداخت می شود.

 

بیکی با بیان اینکه رونق گازکشی در نهبندان به دلیل پراکندگی جمعیت ها بیشتر است، گفت: تمایل شرکت ها به حضور در منطقه بیشتر است لذا باید نظارت بر شرکت های گازکشی توسط دستگاه های متولی بیشتر شود تا کاهش نارضایتی ها را داشته باشیم.

 

 

 

کد خبر 980825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha