باور شعار «ما می‌توانیم» بست‌ها را می‌شکند/ ایجاد دادگاه های تخصصی اقتصادی و تجاری

آیت الله رئیسی از ایجاد دادگاه های تخصصی اقتصادی و تجاری خبر داد و گفت: رمز گشایش تمام مشکلات در داخل و با دست توانای مدیران و همراهی مردم است و باور شعار «ما می‌توانیم» بسیاری از بن‌بست‌ها را می‌شکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» عصر امروز (16 مهر) در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار ;vn: استان خراسان جنوبی علی رغم مرز مشترک با افغانستان به خاطر سرمایه بزرگ دین مداری مردمانش در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شیعه و سنی نسبت به فرهنگ دینی در استان توجه دارند، افزود: صیانت از مردم و فرهنگ و اخلاق اجتماعی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

 

وی با اشاره اینکه استان خراسان جنوبی باید توسعه یابد، گفت: این موضوع از طریق توجه به نقش مشارکت و انسجام و وحدت امکان پذیر است و اگر زمانی که برای افزایش تولید است را صرف مسائل حاشیه ای کنیم شاهد موفقیت نخواهیم بود.

 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید بدانیم تمام مشکلات در داخل کشور قابل حل است، افزود: بنابراین مشکلی حل نشدنی نداریم و تمام گره ها می تواند به دست توانای مدیران و نیروهای کارآمد و نخبگان حل شود و باور «ما می توانیم» به عنوان یک شعار می‌تواند در همه عرصه‌ها موثر باشد و بسیاری از بن بست‌ها را بشکند، ما بزرگانی در دفاع مقدس داریم که الگو‌های ما هستند و کار‌هایی در دفاع مقدس انجام دادند که الگوست. سربازان ما در ارتش و سپاه و در جهاد سازندگی کار‌هایی را انجام دادند و گره‌هایی باز کردند در حالیکه ابزار و سلاح چندانی هم در اختیارشان نبود.

 

آیت الله رئیسی به مقاومت ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: امروز دنیا نیز به اقتدار ایران اسلامی اعتقاد دارد و دشمن هم می داند ما به چه توانایی ها و پیشرفت های علمی و  نظامی و دفاعی دست یافته ایم بنابراین با روحیه انقلابی می توان همه مشکلات را حل کرد.

 

وی با اشاره به سلامت درون سازمانی در استان خراسان جنوبی عنوان کرد: نظارت درون سازمانی کارآمدترین و بهترین نوع نظارت است و باید همچنان مورد توجه مدیران قرار گیرد و به نظر این نظارت بر سلامتی درون سازمانی نوعی حمایت از رونق تولید است.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تشکیل دادگاه های اقتصادی و تجاری در دستور کار است، در ادامه تصریح کرد: در این دادگاه های تخصصی برای موضوعات اقتصادی اقداماتی انجام می شود و به بررسی بیشتری پرونده ها خواهیم پرداخت.

 

وی با تاکید بر حمایت از تولید و کارآفرینان ادامه داد: اقداماتی که برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی شده در همین راستا است و همچنان حمایت از تولید به عنوان یک دستور باید مورد توجه باشد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه موادمخدر بسیار موضوع رنج آوری است که متاسفانه با حمایت غرب در افغانستان افزایش یافته است، گفت: غرب برای مواد مخدر در عمل هیچ اقدامی انجام نمی دهد و سازمان ملل جز سخن و شعار حرف دیگری ندارد.

 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه برای مبارزه با موادمخدر منتظر تشویق نیستیم، افزود: برخورد با باندهای قاچاق سازمان یافته در اولویت است و امیدواریم دیپلماسی مبارزه با موادمخدر در سطح دنیا فعال تر شود.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه یکی از ضرورت ها تنقیح قوانین متعدد است، تاکید کرد: باید قوانین اصلاح و شفاف و کوتاه شود و این در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد و اعلام نظر و نقش مدیران برای تنقیح قوانین موثر است.

 

وی ادامه داد: باید اجرای قوانین منابع طبیعی در نقاط مختلف کشور به عنوان مثال در نقاط دور افتاده روستایی و کویری با مناطق شمالی کشور  تفاوت داشته باشد و به این مهم توجه شود.

 

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: هر چه کارها بر اساس نیازها و قانون و اخلاق و معنویت انجام شود شاهد کاهش جرم و جنایات خواهیم بود و بدانید که رفع مشکلات معیشتی مردم نیز در کاهش جرم بسیار موثر است.

 

آیت الله رئیسی گفت: باید با قاچاقچیان و کسانی که دل مردم را می لرزانند برخورد سختی شود و همه دستگاه های اجرایی در کاهش جرم و آسیب های اجتماعی وظیفه دارند و اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی از جمله آسیب های اجتماعی هستند و باید آسیب های اجتماعی دیگر نیز شناسایی شود.

 

رئیس قوه قضاییه در پایان اظهار کرد: با یادی از مرحوم آیت الله ربانی از خدمات این عالم بزرگ قدردانی می کنم و به روح ایشان درود می فرستیم.

 

 

کد خبر 980858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha