نمی‌توان انتظار داشت که قیمت ارز بالا باشد، اما مسکن رشد قیمت نداشته باشد

دهقان دهنوی با اشاره به اینکه نمی‌توان انتظار داشت که قیمت ارز بالا باشد، اما مسکن رشد قیمت نداشته باشد، گفت: در بلند مدت یک همنوایی بین دارایی های مختلف به وجود آمد و مسکن هم همچون سایر بخش ها افزایش قیمت داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی شب گذشته (چهارشنبه 16 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: بخش مسکن در منظر کلان یک بازار ثانوی برای مردم مورد توجه است.

 

دهقان دهنوی افزود: نمی‌توان انتظار داشت که قیمت ارز بالا باشد، اما مسکن رشد قیمت نداشته باشد. در بلند مدت یک همنوایی بین دارایی های مختلف به وجود آمد و مسکن هم همچون سایر بخش ها افزایش قیمت داشت.

 

او در خصوص سیاست های اقتصادی برای کنترل این بازار گفت: یکی از سیاست های قابل استفاده، مالیات بر عایدی مسکن است که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم دیده شده است و یکی از ابزارهای کنترل سوداگری در این بخش محسوب می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به سیاست های حوزه پولی و بانکی برای کنترل بازار مسکن ادامه داد: طی چند سال اخیر متناسب با رشد تورم، درآمدها افزایش نیافته است بنابر این قدرت خرید کاهش یافته است.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: رفع این مشکل در چند حوزه دنبال می شود یکی از مسائل بحث زمین است . بخش قابل توجهی از قیمت مسکن مربوط به زمین  می شود که قرار است با برنامه ریزی های انجام گرفته همچون ساخت مسکن ملی  و اجاره ۹۹ ساله خانه، زمین به طور رایگان و یا با قیمت کمتر در اختیار مردم قرار بگیرد که در این صورت  بخش قابل توجهی از هزینه ها کاهش می یابد و در نهایت قیمت مسکن مناسب تر می شود.

 

کد خبر 980957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha