حضور شاعران کُرد در «مهرواره سراسری شعر وحدت» فرصتی برای نمایش همدلی است

امین مرادی گفت: حضور شاعران کُرد در «مهرواره سراسری شعر وحدت» فرصتی برای نمایش همدلی در سطح کشور است و از گذشته‌های دور تاکنون هنرمندان طلایه‌داران وحدت و همدلی بوده‌اند.

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: فراخوان مهرواره سراسری شعر وحدت با هدف تکریم شخصیت آسمان و حدت آفرین حضرت محمد(ص) منتشر شده است و حوزه هنری کردستان از شاعران این استان درخواست می‌کند که در این جشنواره حضور پررنگی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه فراخوان مهرواره سراسری شعر وحدت با موضوعات قرآن، پیامبر و اهل بیت علیهم السلام، تمدن نوین اسلامی، پیامبر و آزادی اندیشه، مقابله با استکبار و جریان‌های تکفیری، حاج قاسم شهید قدس، شهدای وحدت، فلسطین، ایران همدل  منتشر شده است، افزود: این مهرواره همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان اعلام کرد: استان در بخش شعر و ادب ظرفیت‌های بالایی دارد و  کردستان بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سرزمین فرهنگ و هنر است و خوشبختانه در تمامی بخش‌های هنری استعدادهای بی نظیری را در اختیار دارد.

 

مرادی گفت: در بخش شعر به ویژه در شعر معاصر هنرمندان برجسته و صاحب عنوان در استان کردستان فعالیت می‌کنند و چاپ و عرضه آثار آنها و کسب موفقیت در رویدادهای ملی نشان دهنده وجود این چهره‌های برجسته ادبی در کردستان است.

 

وی ضمن دعوت از شاعران کردستانی برای حضور در این رویداد فرهنگی، تصریح کرد: کردستانی‌ها عشق و ارادتی ویژه به پیامبر اسلام (ص) دارند و این مهم را می‌توان در شعر شاعران و آثار ادبی و هنری هنرمندان این دیار به خوبی مشاهده کرد.

 

رئیس حوزه هنری کردستان بر حضور پررنگ شاعران کردستان در مهرواره شعر وحدت با محوریت پیامبر اسلام تاکید و اضافه کرد: حضور در این گونه رویدادهای فرهنگی و هنری بهترین فرصت برای نمایش وحدت و همدلی در کشور است و از گذشته‌های بسیار دور تاکنون هنرمندان طلایه داران این وحدت و همدلی بوده‌اند.

 

گفتنی است؛ این مهرواره در ۴ بخش شعر سنتی (قالب‌های کهن)، شعر نو (سپید و نیمایی)، زبان‌های بومی ایران و کودک و نوجوان برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند در تمامی این بخش‌ها و موضوعات اعلام شده به زبان‌های مختلف آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

 

متقاضیان برای شرکت در این دوره از مهرواره باید به سایت artfest.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

 

 

کد خبر 981187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha