تولید کلید اصلی اشتغال در کشور است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: یکی از معضلات اصلی کشور مسئله بیکاری است و راه حل این معضل رونق و جهش تولید است البته تولید کلید اصلی اشتغال در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۸ مهر حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمبنون، گفت: از جمله مشکلات اصلی و اساسی کشور و در صدر دغدغه های مردم، مشکلات اقتصادی و معیشتی است رفع مشکلات متعدد اقتصادی راه حل های مخصوص به خود را دارد که این چیز پنهانی نیست.

امام جمعه آسمینون با بیان این مطلب که در طول سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار ها و جلسه های مختلف این مشکلات و راه حل های آن را بارها به مسئولین کشور متذکر شدند، ابراز کرد: یکی از معضلات اصلی کشور مسئله بیکاری است و راه حل این معضل رونق و جهش تولید است البته تولید کلید اصلی اشتغال در کشور است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات، مشکل مسکن است که سهم عمده ای در سبد هزینه خانوار دارد و راه حل آن عمل به وعده برای ساخت مسکن است.

حجت الاسلام احمدی نیک مشکل دیگر کشور، وجود موانع برای تحقق شعار جهش تولید است، برشمرد و افزود: راه حل این مشکل نیز جلوگیری از واردات بی رویه است البته ساختار بودجه و قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت از دیگر راه‌حل‌های بهبود اقتصاد است.

خطیب جمعه آسمینون اظهار کرد: آنچه مسلم و محرز است مشکلات اقتصادی کشور نسخه علاج داخلی دارد راه حل در همین جا است پس مراقب باشیم جریان تحریف نشانی غلط ندهند، اقتصاد ایران نه گروگان برجام است و نه در گرو انتخابات آمریکا و نه وابسته به اخم و لبخند اروپا است بلکه راه‌حل آن در داخل ایران اسلامی و انقلابی است.

وی بیان کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در باور به قدرت مردم و جوانان انقلابی است که در دهه‌های قبل، جنگ هشت ساله را به پیروزی رساندند و در ادامه راه در اوج تحریم ها، حماسه پیشرفت در عرصه علم و فناوری و صنایع دفاعی نظامی را رقم زدند.

حجت الاسلام احمدی نیک تصریح کرد: بدون تردید در جنگ اقتصادی نیز چاره مشکل در نسخه شفابخش اعتماد به وعده الهی، باور به قدرت مردم و جوانان است پس می‌طلبد که مسئولین نوع نگاه خود را عوض کرده و به وسط میدان آمده و در بین مردم باشند و خود را جدا از مردم ندانند چرا که اگر فرمانده در خط مقدم و در کنار رزمندگان باشد آن جبهه پیروز می شود.

امام جمعه آسمینون با اشاره به خواسته و مطالبه جدی مردم، تصریح کرد: مردم خواستار مهار کردن و برچیده شدن بساط گرانی های بی منطقی است که بخشی از آن ناشی از تحریم ها است اما بخشی نیز ناشی از ضعف مدیریت و ضعف نظارت برخی از مدیران است که اگر حل نشود آثار و تبعات منفی برای کشور و جامعه دارد.

وی ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین ادامه و تکمیل راهبرد عاشورا است، اگر عاشورا نبود اربعین نیز نبود، راهبرد اصلی سیدالشهدا (ع) در قیام عاشورا این بود که امت را از مدار طاغوت و حاکمیت منکر به مدار ولایت الله و حاکمیت معروف برگرداند.

حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه به هفته پیوند اولیا و مربیان، روز وقف و جنگ آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ نیز اشاره کرد.

کد خبر 981221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha