برگزاری روضه های سیار درب منزل ۴۰ شهید یزد در ایام محرم و اربعین حسینی

موکب الشهدای سیار به عنوان روضه های سیاری بود که درب منزل ۴۰ شهید در شهر یزد برگزار شد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان؛ یزد

امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا شاهد تغییرا بسیار زیادی در سبک زندگی و مراسم های مختلف بودیم به نحوی که بسیاری از برنامه های تجمعی در سطح کشور لغو شد تا جایی که پیاده روی اربعین حسینی نیز به همین واسطه تحت شعاع قرار گرفت و مردم کشورمان نتوانستند در این مراسم معنوی شرکت کنند.

اما از آنجا که عزاداری سالار شهیدان تعطیل بردار نیست برنامه ها متفاوت از گذشته برگزار شد به نحوی که بسیاری از روضه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در ادامه این روند نیز شاهد برپایی روضه های خانگی بودیم.

عزاداری سالار شهیدان متفاوت از سال های گذشته برگزار شد به نحوی که در هر محله و خانه ای سعی شده بود ارادت خود را به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) نشان دهند.

روضه های مجازی نیز از جمله روش های دیگری بود که در این مدت افزایش چشمگیری داشت.

اما در این میان شاهد ابتکارهای دیگری از سوی هیات های مذهبی و گروه های خودجوش مردمی بودیم به نحوی که در شهر شاید اگر کسی ناتوان در برگزار روضه بود می توانست درب منزل خود با برپایی مراسم های کوچک این رسم را برای خود نگه دارد.

موکب الشهدای سیار به عنوان اقدامی بود که از سوی تعدادی از جوانان و نوجوانان و یکی از روحانیون استان یزد برگزار شد و در ایام محرم و اربعین حسینی به برگزاری روضه های سیار پرداخت.

 

 

حجت الاسلام حسین فردی نژاد، مسئول برپایی از موکب الشهدای سیار به خبرنگار شبستان در یزد گفت: امسال ویروس کرونا مشکلات متعددی را برای مردم بوجود آورد به نحوی که حتی بر سبک زندگی مردم نیز اثرگذار بود و شاهد تعطیلی بسیاری از برنامه های تجمعی در جامعه بودیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که برای ما بوجود آورد تعطیلی مساجد و تکایا بود تا جایی که مراسم های عزاداری سالار شهیدان نیز تحت شعاع آن قرار گرفت و به صورت محدود برگزار شد.

این روحانی یزدی بیان کرد: عدم حضر زائران کشورمان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، برگزاری روضه ها به صورت محدود از جمله مشکلات دیگری بود که به واسطه شیوع این ویروس منحوس بوجود آمد.

حجت الاسلام فردی نژاد ادامه داد: اما از آنجایی که ما معتقدیم « روضه های ابا عبدالله تعطیل بردار نیست» سعی کردیم این بار روضه ها را درب منازل مردم به خصوص شهدا برگزار کنیم.

 

 

وی افزود: استفاده از وسایل روضه به صورت سیار به عنوان اقدامی از سوی بچه های مذهبی بود که با برپایی 40 مراسم روضه سیار در این مدت انجام شد.

این روحانی یزدی گفت: خوشبختانه و با یاری و مدد ائمه و اهل بیت (ع) تعداد 40 روضه سیار را در سطح شهر یزد و درب منازل شهدای شهر برگزار کردیم که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

حجت الاسلام فردی نژاد بیان کرد: هدف ما بردن روضه های سید الشهدا درب منازل و محله به محله بود که به فضل الهی انجام شد و امیدواریم بتوانیم در دهه آخر صفر نیز این روضه ها را با شور بیشتر برگزار کنیم.

وی بیان کرد: عمری است که ما به روضه ها رفته ایم اما اینبار متفاوت از گذشته روضه ها را درب منازل شهدا می بریم و مردم را به این فیض معنوی می رسانیم.

 

کد خبر 981357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha