۵ هزار پُرس غذای گرم در اربعین حسینی توزیع شد

حجت الاسلام نودهی از توزیع پنج هزار پُرس غذای گرم در روز اربعین به همت هیئت‌های مذهبی شهرستان درمیان خبر داد.

حجت الاسلام «محمد هادی نودهی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به طبخ و توزیع پنج هزار پُرس غذای گرم در این شهرستان، اظهار داشت: این اقدام تحت عنوان غذای نذری به همت هیئات  مذهبی شهرستان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با اولویت اقشار آسیب پذیر توزیع شد.

 

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان، به اعزام 10 روحانی از مرکز استان و قم به روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: با احتساب روحانیت اعزام شده تعداد روحانیون مستقر در روستاها به 20 نفر رسید که در ایام اربعین تا سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام رضا (ع)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در این روستاها مستقر خواهند بود.

 

وی به زیارت و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین، مسابقات خاطره گویی اربعین هم اشاره کرد و افزود: در پنج روستای شهرستان افرادی که سال های قبل در مراسم اربعین شرکت داشتند اقدام به بیان خاطرات خود کرده و به خاطرات برگزیده جوایزی اهدا شد.

 

به گفته حجت الاسلام نودهی در پنج شب منتهی به سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) در مساجد و حسینیه های شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم روضه و سخنرانی برگزار می شود.

 

وی در پایان ضمن تقدیر از ائمه جمعه، مسئولان هیأت های مذهبی در برگزاری برنامه های محرم و صفر به توزیع هزار پُرس غذای گرم در روز اربعین توسط جامعه اهل سنت در روستای فورگ بین اقشار آسیب پذیر و مردم اشاره کرد و گفت:  علاوه بر آن جامعه اهل سنت در روستاها اقدام به برگزاری مراسم ختم قرآن کردند.

کد خبر 981445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha