ضرورت افزایش یارانه مطبوعات خراسان جنوبی

نبی زاده گفت: در نیمه نخست سال جاری تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان یارانه به مطبوعات استان اختصاص یافته است اما می طلبد که با توجه به وضعیت کنونی سهمیه استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده» صبح امروز (۱۹ مهر) در جلسه هم اندیشی مدیران و فعالان رسانه ای خراسان جنوبی با نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشریات استان طی چند سال گذشته در بخشی کمی و کیفی رشد خوبی داشته است، اظهار : در حال حاضر ۱۲۷ نشریه در قالب روزنامه‌، فصل نامه، دو هفته نامه، هفته نامه و پایگاه‌های خبری در استان وجود دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از وجود ۱۶ سرپرستی خبرگزاری‌های سراسری و ۴۰ سرپرستی روزنامه در استان خبر داد و افزود: پیشرفت و ارتقای استان خراسان جنوبی اولویت نخست حوزه مطبوعات استان است.

 

نبی زاده با اشاره به عملکرد خوب رسانه های استان در آگاهی بخشی به مردم در خصوص مقابله با کرونا، ادامه داد: صدها خبر، گزارش، مصاحبه و متن های آموزشی در خصوص نکات آموزشی مقابله با کرونا در استان تاکنون تولید شده است.

 

وی به افزایش درصد سهم یارانه به مطبوعات استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده طی سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان و در نیمه نخست سال جاری تاکنون نیز ۳۰۰ میلیون تومان یارانه به مطبوعات استان اختصاص یافت اما می طلبد که با توجه به وضعیت کنونی همچنان سهمیه یارانه مطبوعات استان افزایش یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت بیشتر حمایت از بیمه خبرنگاران، بیان کرد: در سال گذشته ۱۱۵تن کاغذ در اختیار نشریات استان قرار گرفت اما امسال شرایط برای مطبوعات سخت‌تر است.

کد خبر 981545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha