استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت اجرای برنامه های اربعین حسینی

کانون فرهنگی هنری ولایت یزد با وجود شرایط شیوع و گسترش کرونا در یزد، مراسم های اربعین حسینی را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.

خبرگزاری شبستان، یزد؛

ویروس کرونا به عنوان یکی از ویروس های خطرناکی است که کمتر از یک سال شرایط جهان و همچنین کشورما را تحت شعاع خود قرار داده به نحوی که بسیاری از شیوه ها و روش های زندگی را در این مدت تغییر داده است.

 

این ویروس تا جایی پیشروی کرده که بسیاری از مراسم ها، تجمعات، نشست ها را لغو کرده است و در صورت برگزاری حتما بایستی پروتکل های بهداشتی در آن رعایت شود.

 

در این راستا شاهد تعطیلی مساجد و تکایا بودیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی به نحوی فعالیت خود را دنبال کردند.

 

یکی از این مساجد در استان، مسجد ولایت یزد است که فعالیت های خود را به صورت مجازی و غیر مجازی برگزار کرده است و سعی کرده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  فعالیت های فرهنگی و مذهبی خود را دنبال کند.

 

خبرگزاری شبستان در یزد در این زمینه گفت و گویی با داود زارعیان، مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت یزد کرده است که متن این گفت و گو با شرح زیر است.

 

شبستان: کانون خود را معرفی کنید و بیان کنید که در شرایط موجود « شیوع ویروس کرونا» چگونه فعالیت های خود را دنبال می کنید؟

 

کانون فرهنگی هنری مسجد ولایت یزد به عنوان یکی از کانون های فعال در استان است که فعالیت های فرهنگی و هنری را در منطقه خود دنبال می کند و سعی کرده ایم بیشترین جذب را در مسجد داشته باشیم.

 

این کانون در سال های گذشته به عنوان کانون تخصصی اردوها و همایش ها شناخته می شد و سعی کرده ایم در دوره جدید نیز فعالیت های خود را ادامه دهیم.

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا ظرفیت مسجد را مقداری کمتر فعال کرده ایم و سعی کرده ایم بیشتر به صورت غیر حضوری فعالیت های فرهنگی مسجد را دنبال کنیم.

 

فضای مجازی بستری مناسب برای فعالیت های ما بوده که شرایط کنونی باعث فعال تر شدن آن شده است.

 

شبستان: با توجه به تحت شعاع قرار گرفتن برنامه های ماه محرم و پیاده روی اربعین حسینی و همچنین برنامه های اربعین حسینی، فعالیت های مسجد در چه شرایطی برگزار شد؟

 

اگرچه این ویروس بسیاری از فعالیت ها را تعطیل کردن اما ما معتقدیم که روضه های اباعبدالله تعطیل بردار نیست و در هر شرایطی با در نظر گرفتن مصالح مردمی برگزار می شود.

 

ما برنامه های ماه محرم را به بهترین شکل و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم و مردم نیز از این برنامه ها استقبال کردند و در اربعین حسینی نیز این برنامه ها دنبال شد و با رعایت کامل بهداشت فردی و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه برنامه های خود را دنبال کردیم.

 

شبستان: چگونه از ظرفیت فضای مجازی استفاده کردید؟

 

اجرای برنامه های روضه خوانی به صورت تصویری و آنلاین و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان بهترین روش برای ما بود.

 

ما سعی کردیم از فضای مجازی به بهترین نحو استفاده کنیم و از این طریق جذب را به بهترین شکل در مساجد دنبال کنیم.

 

هدف ما جذب در مساجد است و امیدواریم بتوانیم با حضور مجازی در کنار افراد این هدف را دنبال کنیم.

کد خبر 981590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha