درآمد ۱۲۰ میلیارد دلاری شرکت های دانش بنیان/ بخش عمده درآمد دانشگاه ها باید از فروش تکنولوژی تأمین شود

ستاری گفت: در سال ۹۸ از محل فروش محصولات پنج هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور، ۱۲۰ هزار میلیارد دلار درآمد ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سورنا ستاری» عصر امروز (شنبه 19 مهر) در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان گلستان اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه باید فرهنگ سازی شود و توسعه یک مفهوم درونزا دارد و محور توسعه نیروی انسانی به شمار می رود.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: هیچ بودجه ای نمی تواند مفهوم فرهنگی برای رسیدن به توسعه را ایجاد کند و باید این مفهوم در بین جامعه شکل بگیرد و بدانیم که ظرفیت جوانان ما همانند چاه نفتی است که در آینده سرمایه کشور را تضمین می کند.

 

ستاری به ارزش افزوده اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و افزود: در طول هفت سال گذشته چند بار به استان گلستان سفر کردم و سیر تحولات را در این استان شاهد بودیم.

 

وی گفت: دانشگاه های استان گلستان باید بتوانند مشکلات استان را حل کنند، با پول بیت المال در مدارس و دانشگاه ها تحصیل کردیم و ماحصل این تحصیل باید تحول در جامعه و کارافرینی باشد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جوانان بهترین ساعت های عمر خود را صرف آموزش کردند و پس از آن نباید دنبال کار باشند و دانشگاه موظف است که در مسیر اشتغال جوانان گام بردارد.

 

ستاری با اشاره به اینکه نگاه دانشگاه ها باید به آموزش تغییر پیدا کند، تأکید کرد: اعتبارات دولتی مشکل دانشگاه ها را حل نخواهد کرد و باید بخش قابل توجهی از درآمدهای دانشگاه از محل فروش تکنولوژی حاصل شود.

 

وی یادآور شد: محصول زاییده سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر پژوهش است و اگر می خواهیم محصول دست مردم بدهیم  باید به سمت بهره گیری از سرمایه های بخش خصوصی حرکت کنیم.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در استان گلستان پارک علم و فناوری نسبت به دیگر استان ها ضعیف است، خاطرنشان کرد: مسئولان استانی نسبت به تقویت پارک علم و فناوری اقدام کنند و همراهی با پارک علم و فناوری باید اتفاق بیفتد.

 

ستاری بیان کرد: کارخانه نوآوری گرگان باید به سرانجام برسد و اگر عرصه قدیمی وجود داشته باشد آماده هستیم برای بازسازی و  راه اندازی این کاخانه نوآوری اعتبار اختصاص دهیم.

 

وی تصریح کرد: دانشگاه دولتی و پژوهشگاه های دولتی باید از ظرفیت های بخش خصوصی بهره ببرند و این مهم منجر به افزایش درآمد آنها می شود.


 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید کرد: گلستان دومین تولید کننده مرغ در کشور است، متأسفانه صنعت مرغ کشور یکی از صنایع مونتاژکار است و سه و نیم میلیارد دلار واردات داریم.

 

ستاری بیان کرد: واکسن، آمینه اسید و دارو در حوزه پرورش مرغ وابسته به خارج از کشور است و در حوزه امنیت غذایی پرداختن به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: در حوزه بیوتک چند شرکت خوب  در استان گلستان وجود دارد و فعالیت های خوبی در این استان انجام شده که برای تقویت این حوزه ها حمایت های لازم اتفاق می افتد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: در سال ۹۸ از محل فروش محصولات پنج هزار و 400 شرکت دانش بنیان در سطح کشور، 120  هزار میلیارد دلار درآمد ایجاد شد.

 

کد خبر 981614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha