استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی /استفاده از ماسک اجباری شد

آشناگر با اشاره به وضعیت قرمزکرونایی استان سمنان گفت: استفاده از ماسک در اماکن عمومی و دستگاه‌های اجرایی اجباری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن بیان اینکه استان سمنان کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد گفت: سرایت بیماری بسیار بالاست و امروز شاهدیم که در برخی از شهرستان های استان مراجعه بیماران به مراکز درمانی افزایش یافته که نیاز است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در اولویت نخست فعالیت‌های عمومی و روزمره آحاد مردم قرار گیرد.

 

استاندار سمنان با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، جرایم نقدی برای افراد متخلف وضع می‌شود.

 

وی میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم در استان سمنان را از میانگین کشور بالاترعنوان کردوافزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازمه جلوگیری از سرایت بیماری است.

 

آشناگرتصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز و در مرحله اول، برای کسانی که در استان تهران نسبت به رعایت موارد بهداشتی از قبیل زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی کوتاهی ورزند، جرایم نقدی از ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌شده است.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه  درصورتی‌که سایر استان‌ها نیز در آینده شرایطی همچون پایتخت داشته باشند، این جرایم در مراحل بعدی برای این استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد اضافه کرد: استان هنوز در رعایت دستورالعمل های بهداشتی با نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد و امروز نیاز است تا مردم در مراسم های عزاداری و حتی برنامه های شادی پس از ماه صفر نیز نسبت به استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ایجاد تجمع، اهتمام ورزند.

 

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان از امروز تا ۲۵ مهر ماه اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و موافقت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، فعالیت حضوری در تمام دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها ممنوع است.

 

آشناگر تصریح کرد: تمامی استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها نیز در تاریخ اعلام شده تعطیل می‌شوند.

 

استاندار سمنان کافه‌ها، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها، باغ وحش و شهر بازی‌ها و نیز مراکز تفریحی آبی و باشگاه‌های بدنسازی و استخرهای سرپوشیده را نیز از دیگر صنوف پر خطر برشمرد و گفت: تمامی این واحدها در سراسر استان در زمان تعیین شده تعطیل هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه نیز در هیچ یک از شهرهای استان سمنان برگزار نخواهد شد ادامه داد: اعمال این محدودیت‌ها با هدف کاهش ابتلاء و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در دستور کار است.

 

آشناگرافزود:در این هفته برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ممنوع بوده و همچنین باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز حق فعالیت نخواهند داشت.

کد خبر 981674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha