افزایش ۱۵ درصدی تولید گوشت قرمز در استان ایلام

مدیرکل امور عشایری استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح استان وجود دارد، از افزایش ۱۵ درصدی تولید گوشت قرمز در این استان خبر داد.

«فرشاد یاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: یکی از مهم ترین ظرفیت های عشایر استان ایلام وجود یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام است که سالانه ۸ هزار تن گوشت قرمز باکیفیت در استان تولید می شود.

 

وی از افزایش ۱۵ درصدی تولید گوشت قرمز در استان ایلام در سال جاری خبر داد و گفت: امسال برای اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز در ایلام 9 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده که این میزان پس از شناسایی در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

یاسمی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح استان وجود دارد که حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر از این راه ها در مناطق قشلاقی هستند، ادامه داد:  با برنامه ریزی های صورت گرفته و قبل از کوچ پائیزه عشایر عملیات بهسازی راه های عشایری آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گرانی نهاده های دامی، نبود نقدینگی بر اثر عدم فروش به موقع دام های خود را عمده ترین مشکل عشایر استان عنوان و تاکید کرد: تامین آب شرب اعم از دام ها و جامعه عشایری، مهم ترین چالش سال های اخیر این سازمان است.

 

وی  ابراز کرد: 99 کانون برای استقرار عشایر شناسایی شده است که از این تعداد زیر ساخت های 15 مکان برای تجمیع و یکجا نشینی عشایر مهیا و آماده شده است.

کد خبر 981782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha