لرستان در وضعیت فوق خطرناک کرونا قرار دارد

خادمی با تاکید بر ضرورت مشارکت جدی مردم برای کنترل بحران کرونا، گفت: استان لرستان در وضعیت فوق العاده خطر ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(20 مهر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از مردم درخواست می شود تنها برای موارد ضروری از خانه خارج شوند.

 

استاندار لرستان افزود: مشارکت و همراهی مردم در رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات برای کنترل و مهار بیماری کرونا ضروری است.

 

وی با اشاره به سیر صعودی آمارشیوع بیماری کرونا در استان، بیان کرد: متاسفانه بنا بر آمارهای اعلام شده لرستان در ردیف استان هایی است که به لحاظ شیوع و مرگ بر اثر کرونا در وضعیت فوق العاده قرار دارد.

 

خادمی اظهار داشت: شرایط کنونی ایجاب می کند، مردم نسبت به عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش اهتمام داشته باشند .

 

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به وضعیت فوق العاده استان، امشب ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد و تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد اطلاع رسانی می گردد.

 

استاندار لرستان بیان کرد: بدیهی است به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ظرفیت بیمارستان ها و تخت هایICU تقریباً تکمیل شده و از طرفی به دلیل عدم وجود زیرساخت ها، استفاده از ظرفیت بیمارستان های نیروهای مسلح در استان نیز مقدور نمی باشد، بنابراین چاره ای جز رعایت دستورالعمل ها و نکات بهداشتی توسط مردم نیست.

 

خادمی با بیان این مطلب که تمامی داشته ها و امکانات در خدمت مقابله با کروناست، افزود: علی رغم تلاش هایی که در چند ماه اخیر صورت گرفت و حدود ۷۰ تخت آی سی یو برای کمک به بیماران کرونایی به لرستان اختصاص یافت، اما به دلیل محدودیت ها نمی توان به ظرفیت فعلی استان اضافه کرد.

 

استاندار لرستان با اشاره به لزوم همکاری مردم برای عبور از شرایط فعلی، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، مردم سعی کنند جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

کد خبر 981814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha