وضعیت شیوع بیماری کرونا در لرستان فراتر از قرمز است

نیکبخت با بیان اینکه تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در لرستان پر شده است، گفت: وضعیت شیوع این بیماری در استان فراتر از قرمز است.

« محمد رضا نیکبخت» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم  آباد، اظهار داشت: طی هفته های اخیر شیوع بیماری کرونا در استان لرستان سیر افزایشی قابل توجهی داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در طول هفته های اخیر حدود 28 درصد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در لرستان افزایش یافته است، افزود: کنترل بیماری کرونا نیازمند مشارکت و همکاری جدی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه 563 تخت بیمارستانی در لرستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، افزود: هم اکنون ظرفیت بیمارستان های تکمیل  شده است و در خرم آباد هیچ تخت عادی و یا ویژه ای برای مراقبت از بیماران باقی نمانده است.

 

نیکبخت با بیان اینکه تقریبا 50 درصد از تست های روزانه بیماری کرونا در استان مثبت است، افزود: استان لرستان از نظر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در بین 12 استان اول کشور در این زمینه قرار دارد.

 

وی با اشاره به امکانات درمانی و بیمارستای استان، افزود: امروز کلید کنترل این بیماری در دست مردم است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از مردم در خواست می شود رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: برای کنترل این بیماری لازم است مردم جز در موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند.

 

نیکبخت افزود: لازم است خانواده ها دقت کنند اگر فردی از اعضای خانواده به این بیماری مبتلا شد، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک از مبتلا شدن دیگر اعضای خانواده به این بیماری پیشگیری کنند.

کد خبر 981845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha