دربه کارگیری بانوان قضات، دارای محدودیت های قانونی هستیم

دهقانی با اشاره به توجه به استفاده از ظرفیت بانوان در دستگاه قضا گفت: با توجه به این که سطح استفاده از قضات خانم محدود است مانمی توانیم از تمام ظرفیت آنها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حسین دهقانی» امروز در نشست خبری برخط رسانه های استان یزد گفت: برگزاری کرسی نقد و آزاداندیشی با سه مدل شامل نقد در فضای مجازی با حضور بیش از هزار نفر در هر هفته، نقد در فضای عمومی با حضور جامعه حقوقی و نقد حضوری به عنوان یکی از اقدامات مهم دادگستری استان بود که انجام شده است.

 

معاون منابع انسانی دادگستری یزد خاطرنشان کرد: دومین اقدام ما در این معاونت اتقان آرا قضایی بود زیرا معتقدیم آمار خدمات قضایی، حداقل خدمات قضایی است و حد وسط نیز اتقان آرا است که در دستور کار ما قرار گرفته و حد اعلا آن نیز اتقان افکار عمومی است.

 

وی افزود: اتقان و تقویت آرای قضایی در دستور کار ما است که این کار سختی است .

 

دهقانی گفت: آموزش قضات و کارمندان به عنوان قدم دیگر ما بود که بحث انتقال تجربه را مطرح کردیم و سعی کردیم از تجربه افراد در دستگاه استفاده کنیم.

 

معاون منابع انسانی دادگستری یزد بیان کرد: در بخش امور اداری و استخدامی و بخش ارزشیابی کارمندان نیز کارهای متعددی در دستور ما قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که ما در این دوره شروع کردیم، کارسنجی و افزایش بهره وری نیروی انسانی بود که با تشکیل کارگروه در جهت سنجش کار نیروها در این جهت گام برداشتیم.

 

دهقانی گفت: دسته بندی کردن اطلاعات آماری نیز از اقدامات دیگر ما بود و در این دوره نیز جهش خوبی در آموزش ها داشتیم و از سمت شغلی محض به سمت خانواده ها نیز انتقال پیدا کرد زیرا معتقدیم اگر جوانب کار کارمند مورد توجه قرار گیرد در افزایش بهره وری موثر خواهد بود.

 

معاون منابع انسانی دادگستری یزد خاطرنشان کرد: در حوزه ارزشیابی نیز برنامه های ابتکاری داشتیم که با تشکیل بانک های دقیق تر معیارهای ارزشیابی را بهتر دنبال کنیم.

 

وی افزود: برای اولین بار کمیته صیانت را در استان پایه ریزی کردیم و در این راستا نیز توجه به اسطوره های دستگاه قضا مورد توجه قرار گرفت.

 

دهقانی گفت: 25 درصد قضات استان بانوان هستند که نوعا آنها جز نخبگان کشوری هستند و در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کرده اند.

 

معاون منابع انسانی دادگستری یزد بیان کرد: با توجه به این که سطح استفاده از قضات خانم محدود است ما نمی توانیم از تمام ظرفیت آنها استفاده کنیم و در دوره جدید نیز تمام سعی خود را داشتیم که در رده های عالی از آنها استفاده کنیم اما مشکلات ما در زمینه قانونی در بحث قضا است زیرا به نحوی محدود است.

وی ادامه داد: بالاترین درصد تعداد قضات بانوان در کشور مربوط به استان یزد است که این نقطه مثبتی برای ما است.

 

دهقانی گفت: در استان قریب به 230 قاضی داریم.

کد خبر 981861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha