لزوم به رسمیت شناختن شورای محلات در شیراز

موسوی گفت: تقسیم‌بندی پروژه‌های شهرداری شیراز بر اساس محله های مختلف باید در تمامی مناطق شیراز در پیش گرفته شود و همچنین شورای محلات نیز باید به رسمیت شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (یکشنبه 20 مهر) در بازدید از شهرداری منطقه 2 شیراز گفت: گرچه بسیاری از مشکلات و خواسته های شهروندان مناطق شیراز که از سوی یاوران شورا مطرح می شود به شورا و شهرداری شیراز مربوط نمی شود اما برای پیگیری مطالبات مردمی با دستگاه های دیگر رایزنی می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در حال حاضر دولت کمک چندانی نمی تواند به شهرداری ها داشته باشد و از شهرداری ها نیز کمک می گیرد و در این شرایط دشوار، شهرداری شیراز همواره در حال تلاش برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان بوده است و در پراخت حقوق کارکنان و هزینه های جاری نیز مطلوب عمل می کند.

وی اضافه کرد: لازم است تا در شرایط حاضر، مدیران شهری بیش از پیش به توجیه فنی و کارشناسانه برای اجرای طرح ها توجه داشته باشند.

موسوی با تاکید بر تقسیم‌بندی پروژه‌های شهرداری شیراز بر اساس محله های مختلف بیان کرد: این کار ارزشمند باید در تمامی مناطق شیراز در پیش گرفته شود و همچنین شورای محلات نیز باید به رسمیت شناخته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شوراها تنها بستر موجود برای مشارکت مردم هستند و شورای محلات باید در مجلس مصوب شود تا انتخابات قانونی در محله ها برگزارشده و اختیارات قانونی نیز به آنها واگذار شود.

موسوی تصریح کرد: نظام به اعتمادسازی و افزایش مشارکت مردم نیاز دارد که شوراها بهترین بستر برای این اعتمادسازی به شمار می روند و کمک عملی مردم در اداره کشور در شرایط سخت امروز نقش مهمی دارد.

کد خبر 981885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha