توجه به رشته های فنی و حرفه ای بیشتر شود/ کلاس های فوق العاده تنها عامل موفقیت در کنکور  نیست

ربیع نژاد خواستار توجه بیشتر مسئولان به رشته های فنی و حرفه ای شد و گفت: دانش آموزان با استعداد زیادی در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

«عیسی ربیع نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در هنرستان نمونه «سرداران شهید» محمدآباد گرگان تحصیل کردم و تقریباً از آذرماه خود را برای کنکور سراسری فنی و حرفه ای آماده کردم و در آن زمان دو ساعت مطالعه در روز داشتم.

 

رتبه دوم کنکور سراسری فنی و حرفه ای ادامه داد: به منظور آشنایی با روش های تست زنی و برنامه ریزی برای کنکور از کلاس های کانون قلم چی استفاده کردم و با تسلط به روش های تست زنی توانستم در کنکور نتیجه خوبی را کسب کنم.

 

ربیع نژاد در خصوص موفقیت خود در کنکور گفت: انسان برای رسیدن به موفقیت باید هدف داشته باشد و بداند که می خواهد چه کاری انجام دهد و از سویی دیگر برای رسیدن به موفقیت باید برنامه ریزی کند.

 

وی افزود: همیشه در مسیر انجام یک کار مشکلات به سراغ انسان می آید و باید در برابر این مشکلات بردبار باشیم و تسلیم نشویم و نسبت به هدفی که برای خود ترسیم کردیم تعهد داشته باشیم.

 

رتبه دوم کنکور سراسری فنی و حرفه ای بیان کرد: اصولاً رشته های شاخه فنی و حرفه ای مورد کم توجهی قرار می گیرد و خانواده ها بنا به دلایل مختلف تمایل دارند که فرزندانشان در رشته های مثل تجربی تحصیل کنند و به آن اهمیت بیشتری می دهند و اعتقاد دارم که باید استعداد دانش آموزان نیز در تحصیل در نظر گرفته شود.

 

ربیع نژاد بیان کرد: موفقیت در کنکور سراسری از نگاه من تنها به کلاس های کنکور خلاصه نمی شود و با توجه به شیوع کرونا امسال در ایامی از سال از کلاس های درسی بی بهره بودم و به نظر من موفقیت در کنکور به خود دانش آموز بستگی دارد و باید در این مسیر تلاش کنند.

 

وی افزود: امیدواریم آموزش و پرورش و مسئولان به حوزه مکانیک توجه بیشتری داشته باشد و دانش آموزان با استعدادی در این رشته وجود دارد که اگر مورد حمایت قرار بگیرند قطعاً باعث پیشرفت صنعت خودروسازی و بهبود تولیدات خودروهای داخلی خواهند شد.

 

رتبه دوم کنکور سراسری فنی و حرفه ای  با بیان اینکه در حال حاضر برای تحصیل در  دانشگاه برنامه ریزی می کنم، گفت: از حمایت خانواده ام تشکر می کنم، آنها سختی زیادی را متحمل شدند و با من همراهی زیادی داشتند، امسال با شرایط کرونا مجبور بودم بیشتر وقت خود را برای مطالعه در خانه سپری کنم و خانواده برای آرامش من در منزل از هیچ کوششی دریغ نکردند.

 

ربیع نژاد افزود: همچنین از معلم خوبم آقای کاویانی که پاسخگوی سوالات من بود تشکر می کنم، پاسخ نامه سوالات کنکور فنی و حرفه ای از سوی سازمان سنجش منتشر نشده بود و آقای کاویانی برای پاسخ به سوالات من وقت زیادی گذاشتند و هچنین از دیگر دوستان و اطرافیانی که در این مسیر مرا حمایت کردند تشکر می کنم.

 

کد خبر 981948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha