ویژه‌برنامه‌های دهه وقف در سیستان و بلوچستان اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز دهه وقف از ۲۴ مهرماه مصادف با ۲۷ صفر، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال سعی شده تا عمده برنامه‌ها بصورت مجازی برگزار شود.

«حجت‌الاسلام محسن مؤمنی مقدم» در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان داشت: دهه وقف امسال از روز پنجشنبه 24 مهرماه مصادف با ۲۷ صفر آغاز می‌شود و تا روز شنبه سوم آبان ماه مصادف با هفتم ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان یادآور شد: هر ساله در ایام وقف، برنامه‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا جامعه را بیش از پیش با فرهنگ وقف، که به اعتقاد ما می‌تواند نسخه‌ای برای رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه باشد، آشنا سازد.

 

مومنی مقدم بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال سعی شده تا عمده برنامه‌ها بصورت مجازی برگزار شود، با این‌حال آن دسته از برنامه‌ها که همراه با حضور فیزیکی افراد خواهد بود، قطعاً با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به روزشمار دهه وقف سال ۹9، اظهار داشت: روز پنجشنبه ۲۴ مهر ماه که همزمان با روز وقف است، «کارکرد رسانه در فرهنگ‌سازی وقف و امور خیریه» نامگذاری شده که در آن روز، دیدار با اصحاب رسانه و پرداختن به این مقوله مهم در دستور کار قرار دارد.

 

مؤمنی مقدم ادامه داد: روز  جمعه ۲۵ مهرماه که همزمان با شهادت امام حسن(ع) و پیامبر اکرم(ص) است، «نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت» و روز  شنبه ۲۶ مهر ماه که همزمان با شهادت امام رضا (ع) است، نیز نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نامگذاری شده است.

 

وی گفت: روز  یکشنبه ۲۷ مهر ماه همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول «نقش سازمان‌ها و دستگاه‌ها در توسعه نهاد وقف»، دوشنبه ۲۸ مهر ماه «نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی» و سه‌شنبه ۲۹ مهر ماه نیز «کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید» نامگذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد:  چهارشنبه ۳۰ مهر ماه «جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری»،  پنجشنبه یکم آبان ماه «خدمات اجتماعی نهاد وقف»، جمعه ۲ آبان ماه «نقش مردم در احیاء و صیانت از موقوفات» و شنبه ۳ آبان ماه نیز «نقش وقف در حوزه سلامت» نامگذاری شده که در هر روز، ویژه برنامه‌هایی مرتبط با همان موضوع، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، صاحب‌نظران و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.
وی افزود: وقف مسأله‌ای نیست که تنها به سرزمین‌های اسلامی تعلق داشته باشد، بلکه در سایر کشورها نیز این موضوع مورد توجه قرار داشته و بنگاه‌های بزرگی با کمک وقف، اداره می‌شود، اما در هیچ مکتبی، به اندازه اسلام روی این سنت حسنه تأکید نشده است.

کد خبر 981987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha