وضعیت قرمز کرونا مدارس ۵ شهرستان خراسان جنوبی را تعطیل کرد

واقعی گفت: بر اساس اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان جنوبی، کلاس‌های درس مدارس شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان از فردا ۲۱ مهرماه به مدت یک هفته به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» ظهر امروز (۲۰ مهر) در نشست کارگروه مدیریت بیماری کرونای اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: با مجوز ستاد مدیریت بیماری کرونای استان و با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی، کلیه کلاس های درس مدارس شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان از فردا به مدت یک هفته،به صورت غیر حضوری خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر تداوم روند ضد عفونی کردن مدارس، با وجود غیر حضوری شدن کلاس های درس تأکید کرد.

 

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، حدود یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد. هم اکنون شمار شهرستان‌های قرمز (خیلی پرخطر) خراسان جنوبی نیز از ۲ مورد در وضعیت قبلی به پنج شهرستان افزایش یافته است.

 

موارد بستری به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان‌های این استان نسبت به روز اول مهر ماه ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. همچنین بستری در بخش مراقبت‌های ویژه تا روز جمعه هجدهم مهر ماه نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد و نسبت به روز اول مهر ۸۰ درصد افزایش داشته و موارد بستری بدحال نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ درصد و نسبت به روز اول مهر ۲۰۰ درصد بیشتر شده است.


 

کد خبر 982004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha