اعتماد مردم به وقف تقویت شود

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه اعتماد مردم به وقف تقویت شود، گفت: باید در وقف های جدید به نیازها و موضوعات روز جامعه توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» شب گذشته (یکشنبه 20 مهر) در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: روایت پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) و معصومین (علیه السلام) در حوزه وقف انگیزه و اشتیاق را در مردم به وجود آورده است که بخشی از مال خود را وقف کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: مهمترین مسئله ای که امروز در حوزه وقف وجود دارد این است که انگیزه ای را که اسلام برای وقف در جامعه به وجود آورده را به روز کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی گرگان به فعالیت وقف برای احیای دامداری دو هزار و 500 راسی اشاره کرد و گفت: اگر این مسئله با همت اوقاف و امور خیریه شکل بگیرد و مردم با کم و کیف آن آشنا شوند خود مروجی برای فرهنگ وقف خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه یکی از روش های موفقیت در مدیریت شفاف سازی است، متذکر شد: مردم بدانند که سازمان اوقاف واقعا احیاء کننده وقف است و از هر راه ممکن مسئله وقف را تقویت می کند و این مهم باعث می شود که مردم به وقف تشویق شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: امروز هر یک از ما نسبت به دیگر افراد جامعه مسئول هستیم و افرادی که در سازمان اوقاف مشغول هستند باید به رفتار، صداقت و برخوردهایی که دارند مروج وقف باشند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه باید اعتماد مردم به وقف تقویت شود، ابراز داشت: مردم تصور می کنند وقف تنها برای مساجد، مراسم عزاداری و تعزیه داری امام حسین(علیه السلام) است اما وقف باید در راستای هر آنچه را که در خدمت به مردم و در راه دین خدا است در نظر گرفته شود.

 

وی ابراز داشت: عمل ما نیز باید به گونه ای باشد که مردم را به سمت فرهنگ وقف بکشاند و مردم که به دنبال وقف بخشی از اموال خود هستند به نیازهای جامعه و موضوعات روز اهتمام داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: باید نسبت به اطلاع رسانی نخستین وقف نامه این منطقه که نزدیک به 700 سال قبل است اقدام شود و این مهم خود باعث ترویج فرهنگ وقف در جامعه خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 982113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha