۱۴ فقره جواز تأسیس کارگاه صنایع دستی در ایلام صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از صدور مجوز ۱۴ فقره جواز تأسیس کارگاه صنایع دستی در سه ماهه تابستان سال جاری خبر داد.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: هم‌اکنون 120 کارگاه صنایع دستی در استان وجود دارد که در 33 رشته فعالیت دارند، در این کارگاه ها بیش از ۱۰ هزار صنعتگر فعال هستند.

 

وی گفت: گلیم نقش برجسته مهم ترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است و با توجه به شاخص هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت،  به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

 

شنبه زاده با اشاره به توسعه صنایع دستی در ایلام،  تصریح کرد: در سه ماه دوم امسال تعداد ۱۳ فقره مجوز پروانه تولیدی انفرادی و ۱۴ فقره جواز تأسیس کارگاهی برای متقاضیان در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان صادر شده است.

 

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام با بیان اینکه این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام ‌شده برای یک‌ رشته در مکانی معین است، تصریح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

 

وی افزود: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌ اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌ های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌ بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

 

شنبه زاده با اشاره به مزایای صدور این پروانه‌ها افزود: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و… بهره‌مند شوند.

کد خبر 982164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha