سهم ۱۷۰۰ نفری ایلام از طرح مشاغل خانگی

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام از تمدید مهلت ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تا پنجم آبان ماه خبر داد و گفت: سهم استان ایلام در این طرح یک هزار و ۷۰۰ نفر است.

«سید غلامرضا حسینی» در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد:  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ساماندهی، استعدادسنجی، توانمندسازی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار در دبیرخانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

 

وی گفت: براساس این طرح ۵۴ هزار و ۳۰۰ شغل خانگی در کشور ایجاد  می شود که سهم استان ایلام۱۷۰۰ مورد است.

 

حسینی افزود: متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم تا پنجم آبان‌ماه سال جاری با مراجعه به سامانه http://inhb.ir در رسته‌ی شغلی مورد علاقه‌ خود ثبت‌نام کنند.

 

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام رسته‌های شغلی مورد نظر برای این طرح را گلیم‌بافی، نخ‌ریسی، خیاطی، مترجمی، ویراستاری و انیمیشن اعلام و تصریح کرد: شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان ثبت‌نام در این طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، نداشتن اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

 

وی با تاکید بر اینکه افرادی که بیمه خویش‌فرمایی دارند، منعی در ثبت نام ندارند، گفت: ثبت‌نام در سامانه مذکور و شرکت در طرح به معنای آموزش و توانمندسازی به صورت رایگان و لینک شدن به پیشران‌های دارای بازار است که در نهایت منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای ثبت‌نام‌کنندگان در این طرح خواهد شد.

کد خبر 982309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha