هر چقدر برای توسعه معارف نهج البلاغه کار کنیم، کم است

مهدی آقابیگی گفت: متاسفانه نهج البلاغه در میان ما غریب است و انشاءالله اجرای طرح ملی نهج البلاغه بتواند این کتاب ارزشمند را از غربت و مظلومیت خارج کند.

«مهدی آقابیگی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انتخاب کاشان در سال 1397 به عنوان پایتخت کتاب ایران کار ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، اظهار کرد: اقدام شایسته معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران به نوعی پاسداشت خدمات مردم این خطه به قرآن و اهل بیت (ع) به ویژه نهج البلاغه است.

 

این مجری رسانه ملی افزود: باید برای توسعه نهج البلاغه بیشتر تلاش کنیم هرچند در این زمینه هر چقدر کار کنیم، کم است و انشاءالله طرح ملی نهج البلاغه و انتخاب کاشان به عنوان اولین پایتخت این طرح بتواند موجب فراگیرتر شدن معارف این کتاب ارزشمند در سراسر کشور شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مردم کاشان با افتخار تمام تلاش خود را برای اجرای گسترده طرح ملی نهج البلاغه به کار می گیرند، یادآور شد: مردم کاشان اجرای این طرح را به معنای واقعی کلمه به عنوان وظیفه شرعی می دانند و نگاه محلی و استانی به آن ندارند بلکه نگاه کشوری به آن دارند.

 

آقابیگی در ادامه با بیان اینکه نهج البلاغه گنجینه ناب از معارف دینی در حوزه های اخلاقی، عرفانی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی است، گفت: متاسفانه نهج البلاغه در میان ما غریب است و انشاءالله اجرای طرح ملی نهج البلاغه بتواند این کتاب ارزشمند را از غربت و مظلومیت خارج کند.

 

وی در پایان با بیان اینکه کار برای نهج البلاغه کار برای گسترش سبک زندگی اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: مساجد می توانند در اجرای طرح ملی نهج البلاغه و انتقال معارف این کتاب ارزشمند موثر باشند.

کد خبر 982426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha