برگزاری مانور بزرگ سفیران سلامت در آبادان

موسوی از برگزاری مانور بزرگ سفیران سلامت برای مبارزه با کرونا از هفته آینده در آبادان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مانور در راستای ایجاد شوک برای درک بهتر شرایط بیماری کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» شب گذشته (دوشنبه 21 مهر) در نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان، از برگزاری مانور سفیران سلامت در آبادان در راستای ایجاد شوک برای درک بهتر شرایط بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: در این مانور علاوه بر بازرسی اصناف و کسبه، از ادارات نیز بازرسی خواهد شد و همه روسای ادارت موظف هستند کارمندانی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و ماسک نمی‌زنند جریمه کنند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: هفته آینده این مانور به صورت یکپارچه و با مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شود تا مردم این بیماری را جدی‌تر از گذشته قلمداد کنند.

 

وی با بیان اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید تصور ذهنی ساده‌ای از این بیماری داشته باشند تصریح کرد: کرونا، ویروس هوشمندی است و در هرجایی که کوچکترین کاستی و سهل‌انگاری ایجاد شود شیوع گسترده‌ای می‌یابد.

 

موسوی اضافه کرد: در این مانور باید همه تابلوهای تبلیغاتی سطح شهرستان به رنگ قرمز در آیند و در آنها شعار مبارزه با کرونا درج شود تا شهروندان با وضعیت بحرانی ناشی از این بیماری بیشتر آگاه شوند، همچنین در طی این مانور باید حداقل 100 هزار ماسک بین شهروندان توزیع تا ضرورت استفاده از ماسک برای شهروندان بیش از پیش آشکار شود.

 

وی بر برخورد جدی با دستگاه های اجرایی که در این زمینه سهل انگاری کند تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌ها و ارگان دولتی تا هفته آینده زمان دارند پنج هزار ماسک را در اختیار ستاد کرونا شهرستان آبادان قرار دهند تا بین نیازمندان این شهرستان توزیع شود؛ تهیه ماسک برای افراد نیازمند و کم‌ برخوردار با توجه به توان مالی آنها سخت است و ارگان‌های دولتی به خصوص دستگاه‌هایی که توان مالی خوبی دارند موظف به تامین ماسک مورد نیاز شهروندان هستند.

 

فرماندار ویژه آبادان درصد استفاده آبادانی ها از ماسک در پیک نخست بیماری کرونا را 90 درصد عنوان کرد و گفت: متاسفانه در یک ماه گذشته این رقم به 20 درصد کاهش یافته و این نیز باعث افزایش شمار مبتلایان به این بیماری شده است.

 

وی با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در آبادان و خرمشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آبادان و خرمشهر میزبان میهمانان زیادی از سایر نقاط خوزستان و استان های همجوار است میزان ابتلا به کرونا نیز روند صعودی گرفته و ناچار هستیم برای جلوگیری از انتشار این بیماری مبادی ورودی به شهرستان آبادان را برای مدت محدودی ببندیم.

 

موسوی از بسته شدن تمامی مبادی ورودی آبادان در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: در صورت نیاز هفته آینده به مدت سه روز تمامی مبادی ورودی به شهرستان آبادان بسته خواهد شد ولی شهر در حالت قرنطینه قرار نخواهد گرفت، تمامی اصناف زیر نظر بازرسان قرار می گیرند.

 

وی بر ضرورت گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی شهرستان آبادان تاکید کرد و افزود: تمام کارکنان ادارات، اصناف، مجموعه‌های تولیدی و مراجعه کنندگان به ادارات این شهرستان موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند، همجنین به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از ورود مراجعه کنندگان بدون ماسک به ادارات جلوگیری به عمل خواهد آمد و ارباب رجوع برای مراجعه باید حتما از ماسک استفاده کنند.

 

«حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» اظهار کرد: متاسفانه این بیماری بیشترین ضربه را به مراسمات مذهبی زده و همه مکان های مذهبی و نمازهای جماعت و جمعه تعطیل شده است در حالی که همه در حال انجام کارهای عادی خود هستند و فقط اماکن مذهبی را تعطیل کرده اند.

 

امام جمعه آبادان افزود: هیچ جایی به اندازه متولیان امر دین در طول این مدت از ابتدای آغاز سیوع بیماری تاکنون همراهی و همکاری نکردند از این رو باید برای این مسئله فکری کنیم چراکه مردم ما اهل نماز هستند.

 

وی یکی از عوامل موفقیت در این رزمایش را آموزش و پرورش خواند و ابراز کرد: چهار هزار معلم داریم که نباید از آنها غافل شویم و این قشر می توانند در بحث لزوم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رفت و آمد شهروندان در بازار هم برای دانش آموز و هم خانواده ها فرهنگ سازی کنند.

 

در ادامه «سید مجتبی محفوظی» نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان شد و عنوان کرد: گزارش هایی مبنی بر اینکه هزینه درمان بیماری کرونا در آبادان بیشتر از سایر شهرستان ها است مطرح می شود که این موضوع را از طریق وزارت بهداشت پیگیری خواهم کرد.

 

«هوشان شریعتی» نیز تصریح کرد: طی یک ماه اخیر مراجعه بیماران کووید 19 و بستری بیماران بدحال در بیمارستان‌های شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان افزایش یافته و ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان طالقانی آبادان در حال پر شدن است به طوری که بیماران کرونایی 70 درصد تخت‌های بستری بیمارستان طالقانی آبادان را اشغال کرده اند.

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: سرعت انتشار بیماری کرونا افزایش یافته به گونه‌ای که جوانان و افراد کم سن و سال را  درگیر کرده و موارد مرگ و میر در جوانان نیز گزارش شده است.

 

وی از تخصیص 24  تخت جدید به بخش آ‌ی سی ‌یو بیمارستان طالقانی آبادان خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه بیمه هزینه اشغال تخت‌های جدید را متقبل نمی‌‌کند و هزینه‌های آن را مانند تخت‌های بخش‌های عمومی محاسبه می‌کند که این امر موجب ضرر و زیان بیمارستان شده این در حالی است که این هزینه‌ها با پیگیری وزارت بهداشت و درمان در کلانشهرها محاسبه می‌شود ولی در شهرستان‌ها این کار عملی نشده است.

 

شریعتی با بیان اینکه بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و ۱۷ شهریور به عنوان بیمارستان‌های معین در صورت پر شدن ظرفیت بیمارستان طالقانی آبادان معرفی شده اند ادامه داد: متاسفانه میزان مرگ و میر مبتلایان به این بیماری روز به روز در حال افزایش است و اکثر فوتی‌ها افراد جوان هستند و در چند روز اخیر تعدادی از نوزادان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

 

وی بر لزوم استفاده از ماسک توسط افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه ای تاکید کرد و افزود: با توجه به پیش بینی شیوع آنفلوآنزا از هفته آینده در منطقه توصیه می‌شود افراد پرخطر همچون افراد چاق، دیابتی و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کنند.

 

کد خبر 982519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha