مشکلات ناشی از سیل در برخی مناطق خوزستان همچنان وجود دارد

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد گفت: بسیاری از مشکلات ناشی از سیل به ویژه در بخش کشاورزی و راه‌ها همچنان وجود دارد و تاکنون اقدامی برای بازسازی آنها صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد» شب گذشته (دوشنبه 21 مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها یک سری لوازمی دارد که باید آن را تأمین کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود تلاش نمایندگان برای تأمین آب بخش کشاورزی و اصلاح بخش‌های آسیب‌دیده از سیل ولی واقعیت این است که ما اراضی زیادی را در ایام سیل از دست دادیم که بر اثر نفوذ جریان سیلابی که هم شور بود و هم مشکلات جدی داشت، بسیاری از اراضی تخریب و نخل‌ها از بین رفت که متأسفانه اصلاح نشدند.

 

وی اضافه کرد: یکی از درخواست‌ها این بود که نخل‌هایی که بر اثر سیل و خشکسالی‌های قبل از آن از بین رفته اصلاح و بازسازی شود که تاکنون انجام نشده است.

 

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد تصریح کرد: نخل‌داران دیگر روحیه کار کردن روی زمین و آن عزمی که برای کاشت نخل و ثمرگیری داشته را ندارد و این موضوعات باعث شده که تلاش و زحمات سایر کشاورزان به یأس و ناامیدی تبدیل شود.

 

وی بیان کرد: امسال با تلاش بسیاری که به کار گرفتیم، کمی آب تأمین و رشد خوبی در این زمینه حاصل شد و این نشان‌دهنده وجود داشتن زمینه برای کار و نتایج مطلوب است ولی متأسفانه عدم رسیدگی‌ها باعث می‌شود که به عقب برگشته و شاهد افت کار شویم.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور گزارشات نادرستی است که به مسئولان ملی می‌رسد و آنها هم به مردم اعلام می‌کنند.

 

وی ادامه داد: امروز در جلسه‌ای حضور داشتیم که اعلام کردند همه اراضی و مشکلات ناشی از سیل اصلاح شده که این طور نیست؛ بین مردم و کشاورزان حضور داریم و خسارت‌های ناشی از سیل در بخش‌های مختلف و همچنین در بخش کشاورزی هنوز پرداخت نشده است.

 

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد تاکید کرد: در بخش راه نیز اصلاح لازم صورت نگرفته و راه هایی را داریم که در زمان سیل خراب شده و تا حالا بلاتکلیف رها مانده و بعد مسئولان استانی به رئیس‌جمهور گزارش ارائه می‌دهند که همه چیز درست شده و مردم راضی و خوشحال هستند.

 

وی در پایان یاد آور شد: چرا این گزارشات نادرست مطرح می‌شود و چرا به این‌ها اعتبار می‌دهند و بعد هم آن را به مردم اعلام می‌کنند؛ چرا این سؤالات را مسئولان مربوطه یا وزیر می‌پرسید، بهتر است این سوالات از مردم یا نمایندگان مجلس که نماینده آنها هستند، پرسیده شود.

 

کد خبر 982532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha