نتانیاهو و ولیعهد امارات به زودی دیدار می‌کنند

بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل می گوید که وی و ولیعهد ابوظبی توافق کرده اند که به زودی پس از یک مکالمه تلفنی که در آن پیرامون بهبود روابط گفتگو کردند دیدار کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل می گوید که وی و ولیعهد ابوظبی توافق کرده اند که به زودی پس از یک مکالمه تلفنی که در آن پیرامون بهبود روابط گفتگو کردند  دیدار کنند.

 

روز دوشنبه ، کابینه اسرائیل توافق نامه عادی سازی 15 سپتامبر با امارات متحده عربی را تصویب کرد.

 

نتانیاهو بعداً در بیانیه ای گفت كه او و محمد بن زاید النهیان ، ولیعهد ابوظبی ، به زودی ملاقات می كنند .

 

ولیعهد ابوظبی نیز در توییتی تایید کرد که وی و نتانیاهو در یک تماس تلفنی درباره تقویت روابط دوجانبه گفتگو کرده اند.

 

نتانیاهو طی مراسمی رسمی به میزبانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید در 15 سپتامبر با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان و وزیر خارجه بحرین وزیر امور خارجه امارات توافقنامه های عادی سازی را امضا کرد.

 

فلسطینی ها که به دنبال یک کشور مستقل در کرانه باختری اشغالی و غزه با پایتختی بیت المقدس شرقی هستند ، معاملات را خیانت به اهداف خود می دانند.

 

در اوایل ماه جاری ، یک نظرسنجی نشان داد که علی رغم معاملات اخیر ، جمعیت عربها با مخالفت جدی با به رسمیت شناختن اسرائیل و ایجاد روابط با آن مخالفت می کنند.

 

یک گزارش اسرائیلی ، که براساس یک نظرسنجی به سفارش وزارت امور استراتژیک اسرائیل ساخته شده است ، همچنین در روز یکشنبه نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق کاربران عرب رسانه های اجتماعی از عادی سازی با اسرائیل انتقاد می کنند.

کد خبر 982562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha