حدود سه هزار دستگاه تراکتور برای کشت پاییزه  به کار گرفته می شود

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال دو هزار و ۵۹۵ دستگاه تراکتور برای کشت پاییزه در این شهرستان به کار گرفته می شود.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: امسال دو هزار و ۵۹۵ دستگاه تراکتور برای کشت پاییزه در این شهرستان به کار گرفته می شود که سهمیه سوخت منظور شده، فراخور سطح زیر کشت در مهر و آذر امسال در اختیار زارعان قرار می گیرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: امسال دو میلیون و ۳۸۰ هزار لیتر سوخت برای کشت پاییزه کشاورزان این شهرستان در نظر گرفته شده که بین آنان توزیع می‌شود.

 

حیاتی عنوان کرد: سطح زیر کشت پاییزه این شهرستان ۵۱ هزار و ۸۵۵ هکتار است که با تصمیمات اتخاذ شده از سوی مرکز استان به ازای هر هکتار کشت ۴۵.۹ لیتر سوخت به کشاورزان داده می شود.

 

وی بیشترین سطح زیر کشت پاییزه این شهرستان را مربوط به محصولات گندم و جو عنوان کرد و افزود: این شهرستان ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار گندم آبی، ۲۱ هزار و ۳۰۰ هکتار گندمزار دیم، پنج هزار هکتار جو آبی و ۱۲ هزار هکتار جو دیم دارد و مابقی سهمیه سوخت نیز به کشتزارهای کلزا و چغندرقند تعلق خواهد گرفت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به اینکه میزان سوخت تخصیص یافته بخش کشاورزی هرساله بر اساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی سهمیه ‌بندی می‌شود، تصریح کرد: این میزان سوخت بیشتر برای فعالیت‌های ادوات مختلف از جمله تراکتور و ردیف‌کار مصرف می شود.

 

حیاتی ادامه داد: هم اکنون در شهرستان شیروان ۱۷ دستگاه کمباین، دو هزار و ۵۹۵ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دستگاه دیگر از ادوات کشاورزی به کار گرفته می شود.  

 

این شهرستان با ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

کد خبر 982575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha