نخستین مسجد در شهر آتن افتتاح می شود

آتن، پایتخت یونان، تنها پایتخت اروپایی است که مسجدی ندارد. با وجود مخالفت ها با ساخت آن، نخستین مسجد قرار است به زودی در این شهر افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتینک عربی»، نخستین مسجد شهر آتن، بعد از 14 سال از آغاز ساخت خود که با درگیری ها و انتقادات بسیاری رو به رو بود، آماده افتتاح می شود.

 

نماینده دولت، مسئول این طرح درباره زمان افتتاح مسجد آتن گفت: پیش بینی می شود ساخت این مسجد در آتن در دو هفته اول ماه نوامبر تکمیل شود، هر چند شیوع ویروس کرونا بر زمان افتتاح آن تاثیر خواهد گذاشت.

 

وی افزود: اگر شیوع کرونا در کشور با همین شیبی که هست پیش رود، در زمان موعد مقرر این مسجد افتتاح می شود، وگرنه زمان افتتاح به تعویق خواهد افتاد.

 

این مسجد در مساحت 850 متر مربع ساخته شده و برای 360 نفر ظرفیت دارد.

 

این مسجد در ابتدا قرار بود ماه می 2019 میلادی افتتاح شود که به دلیل انتخابات زودهنگام کار ساخت مسجد به تعویق افتاد.

 

پیش از قرنطینه شهر نیز مشکلات فنی مانع ساخت مسجد شد که در نهایت هنوز این مسجد به زمان افتتاح نرسیده است.

 

از سویی دیگر، یک هیئت اجرایی منصوب شده توسط دولت بر مسجد نظارت می کند و این هیئت نیز امام مسجد را انتخاب خواهد کرد.

 

در همین راستا، پیش بینی می شود، «محمد زکی» به عنوان امام مسجد انتخاب شود.

 

وی شهروند یونانی است و در اصل مراکشی تبار است و به سه زبان یونانی، عربی و فرانسه تسلط دارد و مدرک ریاضی، فیزیک و کلام اسلامی دارد.

 

بنابر گزارش «دویچه وله»، پارلمان یونان طرح ساخت این مسجد را در سال ۲۰۱۶ تایید کرد. این تصمیم پارلمان بخشی از واکنش ها به مقابله با گسترش مکان های عبادت غیرقانونی در آتن و حومه این شهر بود.

 

آتن، تنها پایتخت اروپایی است که تاکنون مسجدی رسمی برای مسلمانان نداشته است. هرچند طرح ساخت مسجدی رسمی برای مسلمانان در دهه ۱۸۹۰ توسط پارلمان تصویب شده بود، اما همواره با مخالفت روبه رو شد. آخرین تلاش ها در جریان المپیک سال ۲۰۰۴ ناکام ماند.

کد خبر 982594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha