هتک حیثیت و جرائم علیه افراد در فضای مجازی ۲۴۱ درصد رشد داشت

پرسا گفت: هتک حیثیت و جرائم علیه افراد در فضای مجازی در ۶ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۱ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابراهیم پرسا» صبح امروز (دوشنبه 22 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به ضریب نفوذ اینترنتی اظهار کرد: 94 درصد از کاربران به اینترنت نفوذ کردند و از هر 100 نفر 94 نفر در استان گلستان از اینترنت استفاده می کنند و این مهم به دلیل استفاده از شبکه شاد بود.

 

رئیس پلیس فتا گلستان با بیان اینکه بیش از 78 میلیون کاربر اینترنتی در کشور داریم، ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال 35 درصد پرونده های پلیس فتای استان گلستان مربوط به هتک حیثیت و جرائم علیه افراد بود که وقوع این جرم در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته با رشد 241 درصدی همراه بوده است.

 

پرسا بیان کرد: 26 درصد از پرونده های پلیس فتا را برداشت غیرمجاز تشکیل می دهد که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 67 درصدی همراه بود، می توان گفت برنامه رمزهای یکبار مصرف باعث شده در این بخش با کاهش جرائم رو به رو شویم.

 

رئیس پلیس فتا گلستان بیان کرد: کلاهبرداری یارانه ای 24 درصد پرونده های پلیس فتا را تشکیل می دهد و که این جرم در استان گلستان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است.

 

پرسا خاطرشنان کرد: آمار تقریبی از سوی آموزش و پرورش استان گلستان نشان می دهد که بیش از 500 هزار نفر به دلیل استفاده از شبکه شاد وارد فضای مجازی شدند.

 

کد خبر 982677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha