لغو مراسم آیینی «چهل و هشتم» امامزاده آقاعلی عباس(ع) بادرود

فرماندار شهرستان نطنز از لغو مراسم آیینی چهل و هشتم امامزاده آقاعلی عباس(ع) بادرود به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، «رمضانعلی فردوسی» ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مراسم آیینی «چهل و هشتم» بادرود که همه ساله در روز ۲۸ صفر مصادف با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و روز زیارتی امامزادگان آقاعلی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) برگزار می شد، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

 

فرماندار شهرستان نطنز افزود: بر این اساس، عزیمت زائران به صورت فردی و کاروانی به شهرستان نطنز و تجمع در امامزاده آقاعلی عباس(ع) و امامزاده محمد(ع) در روز ۲۸ صفر ممنوع است.

 

فردوسی تصریح کرد: از همه عاشقان اهل بیت(ع) به ویژه مردم مؤمن شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز درخواست می‌شود در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی از عزیمت به این امامزادگان عظیم الشأن در روز ۲۸ صفر خودداری کنند.

 

 آیین سنتی چهل و هشتم، ۴۸روز پس از واقعه عاشورا و مصادف با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ایام شهادت امام رضا (ع) در آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس(ع) و امامزاده سید محمد(ع) برادران بزرگوار امام رضا(ع)  با حضور خیل عزاداران و عاشقان اهل‌بیت(ع) در شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز برگزار می‌شود./

کد خبر 982739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha