طرح پاییزه کتاب در استان زنجان اجرا می شود

کرباسی از اجرای طرح پاییزه کتاب از ۵ تا ۱۲ آبان ماه سال جاری در زنجان خبر داد و گفت: در طرح تابستانه کتاب ۱۶۳ میلیون تومان کتاب از سوی مردم خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان زنجان به طرح تابستانه کتاب در هفت کتابفروشی استان زنجان اشاره کرد و گفت: 163 میلیون تومان کتاب در این طرح توسط مردم خریداری شد و 30 میلیون تومان یارانه از سوی وزارتخانه متبوع برای کتابخانه ها اختصاص یافت.

 

فاطمه کرباسی ادامه داد: طرح پاییزه کتاب نیز از 5 تا 12 آبان در زنجان اجرا می‌شود، یارانه کتاب‌ها در این طرح 20 درصد می باشد و سقف مجاز خرید برای هر خریدار 200 هزار تومان و سقف یارانه متعلقه نیز 40 هزار تومان است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر تمام کتابخانه های عمومی استان زنجان با محوریت فضای مجازی فعالیت می کنند.

 

امیرعلی نیک‌بخش با اشاره به اینکه فعالیت سالن مطالعه کتابخانه های عمومی استان به تصمیم ستاد کرونا بستگی دارد، خاطرنشان کرد: عضوگیری، امانت دادن، تشکیل گروه‌های مجازی، ارائه نسخه PDF کتاب‌ها و دریافت سفارش کتاب از جمله اقداماتی است که فعال بوده و تعطیل نشده است.

 

وی ادامه داد: در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی حسینی در مسجد جامع زنجان، کتابخانه امام علی(ع) شهر قیدار و کتابخانه خیّرساز شهید کبودخانی در روستای محمودآباد خدابنده افتتاح می شود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال 97 پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی استان 10 میلیارد ریال بود که این رقم در سال 98 با بیش از 100 درصد افزایش به 21 میلیارد و 628 میلیون ریال رسید.

 

نیک بخش تصریح کرد: منابع کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته 135 میلیارد و 621 میلیون ریال بود که این رقم برای سال جاری 199 میلیارد و 860 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

 

کد خبر 982744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha