مخازن جدید گنجینه ‌های رضوی در ماه ربیع ‌الاول افتتاح خواهد شد

حجت الاسلام حسینی گفت:مخازن جدید گنجینه‌های رضوی، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی، به زودی و در ایام ماه ربیع‌الاول افتتاح خواهد شد، این مخازن در مساحت ۹ هزار متر مربع و در سه طبقه احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «سید جلال حسینی» امروز(۲۲ مهر) در مراسم رونمایی از قدیمی‌ترین نسخۀ خطی «عیون اخبارالرضا» موجود در مخزن نسخ خطی آستان قدس رضوی اعلام کرد: مخازن جدید گنجینه‌های رضوی، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی، به زودی و در ایام ماه ربیع‌الاول افتتاح خواهد شد، این مخازن در مساحت ۹هزار متر مربع و در سه طبقه احداث شده است که تا ۳۰ الی ۴۰ سال آینده، این سازمان را از مخزن بی‌نیاز خواهد کرد.

 

رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی افزود: کتب چاپی، اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی در این مخازنِ مجهز تجمیع خواهد شد و ارائۀ خدمات به مراجعان از این طریق به بهترین شکل ادامه خواهد داشت.

 

وی در آستانۀ رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با اشاره به روایات، احیای امر اهل بیت(ع) را ضروری دانست و اظهار داشت: اخلاق‌مداری یکی از مواردی است که می‌تواند به احیای امر اهل بیت(ع) در جامعه منجر شود.

 

حجت الاسلام حسینی در این ارتباط به آیه چهار از سورۀ مبارکۀ قلم «وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ» اشاره کرد و گفت: حسن خلق یکی از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) بوده است و این درحالی است که تعداد فراوان پرونده‌های قضایی در دادگاه‌ها رواج بی اخلاقی در جامعه را نشان می‌دهد.

 

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ادامه، آموختن علم نافع و نشر آن را از دیگر راهکارهای نشر معارف اهل بیت(ع) و احیای امر آنان خواند و با اشاره به حدیث امام‌رضا(ع) تصریح کرد: امام فرمودند که علوم ما را بیاموزید و به مردم آموزش بدهید که اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند، از ما تبعیت می‌کنند.

کد خبر 982776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha