یازدهمین یادواره شهدای وحدت در مشهد برگزار می شود

مرتضوی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که می توانند ما را در ارتقای قدرت دفاعی کمک کند زنده نگه داشتن یاد شهدا به خصوص عمل به سیره آنان است، گفت: یازدهمین یادواره شهدای وحدت در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار «سید حسن مرتضوی» امروز(۲۲ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهدای وحدت با بیان اینکه یازده سال قبل در مهرماه ۸۸ دست دشمن از آستین گروه جند الشیطان بیرون آمد و در یک حمله تروریستی ۴۲ نفر از هموطنان ما را به شهادت رساند، گفت:امروز شرایط خاصی را در درون کشور سپری می کنیم، شرایطی که ضرورت دارد هوشمندی، تدبیر، آگاهی، اخلاص، استقامت، صبوری، مدیریت جهادی و قدرت برخورد با مشکلات برای آحاد مردم و همه دولتمردان به عنوان یک اصل اجتناب ناپذیر است.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) با بیان اینکه تلاش دشمنان این است که باورهای راستین و اعتقاد مستحکم مردم عزیز به نظام اسلامی مورد خدشه قرار بگیرد، افزود: نظام باید از هر موضوعی و مناسبتی همگانی برای ایجاد امید بخشی بیشتر در سطح جامعه و افشای ماهیت واقعی دشمنان استفاده کند و همواره شایستگی های مردم را در طول ۴ دهه اخیر یادآورد بشیم و خودمان را برای دفاع از نظام اسلامی مقید بدانیم.

 

وی ادامه داد:بی شک یکی از اصلی ترین مولفه های قدرت در نظام اسلامی همدلی همگانی در جهت فهم درست از فرامین رهبری است، امروز باید تلاش خودمان را برای مقابله با دشمنان اسلام در قالب ارتقای قدرت دفاعی بالا ببریم و یکی از اصلی‌ ترین موضوعاتی که می توانند ما را در ارتقای قدرت دفاعی کمک کند زنده نگه داشتن یاد شهدا به خصوص عمل به سیره آنان است.

 

مرتضوی گفت:اگر امروز در همه صحنه ها حرفی برای گفتن داریم و جزء برترین های جهان هستیم و می ‌توانیم با افتخار از آرمان های اسلام ناب و انقلاب دفاع کنیم به خاطر ایثار و از خودگذشتگی، رشادت و مقاومت همه شهدا و خانواده آنان است که امروز ایران را در این نقطه اقتدار و افتخار قرار داده است.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) ادامه داد:مجموعه خراسان بزرگ در پیروزی انقلاب در دفاع مقدس و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) تا امروز منشأ اثر و موفقیت بوده، مجموعه قرارگاه ثامن الائمه(ع) توانسته با انسجام و ارتقای توان رزمی خود تلاش های موثری را در راستای ایجاد امنیت پایدار و ماندگار انجام دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه شهید شوشتری از اصلی ترین استوانه های دفاع مقدس بود و بعد از دفاع مقدس هم در عرصه های مختلفی که نیاز بود جزء برترین ها بود، اظهارکرد:امروز به شدت نیازمند این هستیم که سیره عملی شهدای عزیز را برای اینکه نسل جوان امروز و همه مومنین به انقلاب و دشمنان بدانند که ما چه افرادی را برای انقلاب و دین خدا تقدیم کردیم، خوب بشناسیم.

 

مرتضوی با بیان اینکه دشمنان با شناخت از سیره عملی شهدای ما در محاسباتشان دچار خطا نخواهند شد، ادامه داد:فرمایشات رهبری در هفته دفاع مقدس امسال موضوع مهمی را روشن کرد و آن هم تلاش دشمن در جهت تحریف دفاع مقدس است.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) گفت: شهید شوشتری در همه صحنه ها از یک تدبیر مستحکم و یک اراده قوی برخوردار بوده و این افتخاری است که امروز بعد از گذشت ۱۱ سال از شهادت این شهید همچنان مشتاقانه و از روی بصیرت تلاش می کنیم که راه شهیدان عزیزمان به خصوص شهید شوشتری را بیش از گذشته تبیین و معرفی کنیم.

 

وی افزود:شهید شوشتری در حوزه مردم داری، مشکلات مردم را درد خود می دانست و هر آنجا که مردم نیاز داشتند، این شهید حضور داشت ولی امروز در بعضی تریبون ها تلاش برای کاستن از درد مردم را با واژه های سخیف مورد یادآوری قرار می دهند.

 

مرتضوی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ شهید و شهادت است، بیان کرد:مردم ما باید بدانند که در این چهل سال اول انقلاب چه گذشته که امروز در این نقطه قرار داریم، ضرورت یادآوری و تبیین سیره عملی شهدای گرانقدر بسیار مهم است، امروز باید برای رسیدن به تمدن جهانی اسلامی و فراهم شدن دولت منجی همه توان خود را به کار گیریم.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) اظهارکرد:توفیق داشتیم بعد از شهادت شهید شوشتری و‌ محمدزاده، ۱۱ سال مراسمات سنگینی را داشته‌ باشیم و همه کسانی که در طوایف مختلف سیمای شهید شوشتری را دیده بودند و‌ سیره مدیریتی آن شهید را درک کرده بودند برای برگزاری این یادواره ها کمک کرده اند لذا امسال هم با همت همه مسئولین استان یازدهمین سالگرد شهدای وحدت ۲۴ مهر در مجتمع آیه ها با حضور آحاد مردم، مسئولین لشگری و کشوری برگزار خواهد شد.

کد خبر 982839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha