روحیه مواسات و همدلی برگرفته از جلوه های ایثار در دوران دفاع مقدس است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت تحقق فرمایش رهبرمعظم انقلاب در بحث رزمایش مواسات و همدلی گفت: روحیه مواسات و همدلی در قالب کمک های مومنانه برگرفته از جلوه های ایثار در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی» با حضور در آیین دومین مرحله کمک های مومنانه که سه شنبه ۲۲ مهر در مصلی نماز جمعه کرج برگزار شد گفت: مواسات و همدلی مردم در قالب رزمایش مواسات و همدلی برگرفته از آرمان های دفاع مقدس است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: دومین مرحله کمک های مومنانه در قالب۴۴ هزار و ۸۷۵ بسته کمک معیشتی لوازم التحریر است.

 

وی عنوان کرد: این بسته ها با همت خیران و نیکوکاران به منظور توزیع میان خانواده دانش آموزان نیازمند تهیه شده است.

 

امام جمعه کرج ادامه داد: توجه به خانواده دانش آموزان نیازمند از جمله ضرورت های مهم در شرایط شیوع بیماری کرونا و وضعیت اقتصادی است.

 

امام جمعه کرج بیان کرد: همزمان با فرمایش رهبری معظم انقلاب مبنی بر رزمایش مواسات این طرح های مومنانه آغاز شد که اساس آن حمایت از مستضعفان است.

 

به گفته خطیب نماز جمعه کرج، خداوند رسول اکرم(ص) را مبعوث کرد تا کرامت اخلاق در جامعه محقق شود و امروز مواسات و برادری را در شرایط کنونی به خوبی شاهد هستیم.

 

به گفته آیت الله حسینی همدانی ریشه مواسات معرفت و شناخت است و این مهم در دوران دفاع مقدس و به برکت انقلاب اسلامی به ظهور نشست.

 

وی بیان کرد: مردم پس از انقلاب در عرصه های مختلف مخلصانه و با روحیه ایثار در صحنه حضور پیدا کردند و امروز نیز همچنان ‌که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند در یک نهضت مومنانه و خودجوش برای حمایت از مستضعفان به میدان آمده اند.

 

خطیب نماز جمعه کرج به همکاری دستگاه های اجرایی استان در تحقق طرح مواسات و همدلی اشاره کرد و نقش کمیته امداد امام خمینی، سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام راحل همچنین نهادهای مرتبط و شهرداری کرج را مهم خواند.

 

حسینی همدانی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه مرکزی مواسات و همدلی در استان البرز با مسئولیت کمیته امداد استان با توجه به مشکلات احتمالی استقرار پیدا می کند.

 

 

کد خبر 982883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha