شهادت یکی از نشانه‌های ایمان واقعی است

سردار حسین‌نژاد با اشاره به اینکه شهادت یکی از نشانه‌های ایمان واقعی است گفت: شهدا به تاسی از کلام وحی و آیه‌های قرآن به مجاهدانی تبدیل شدند که بر عهد خود استوار ماندند و شهید شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «سردار حسن حسین‌نژاد» شامگاه (سه‌شنبه ۲۲ مهر) در آئین وداع با پیکر مطهر و تازه تفحص شده شهید مدافع حرم مهدی نظری، با اشاره به اینکه شهادت یکی از نشانه‌های ایمان واقعی است اظهار کرد: شهدا به تاسی از کلام وحی و آیه‌های قرآن به مجاهدانی تبدیل شدند که بر عهد خود استوار ماندند و شهید شدند.

 

فرمانده لشکر عملیاتی هفت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: همانطور که نقل شده است اگر بخواهید بدانید کدام انسان‌ها به درجات اعلای ایمان می‌رسند، باید ببینید چه کسانی به درجه رفیع شهادت نائل می‌آیند.

 

وی با اشاره به اینکه درجات ایمان متفاوت است اذعان کرد: ایمان بعضی اشخاص به زبان، قلب و واقعیت انسانی خود است و اگر عهدی با خداوند متعال ببندند، نقض پیمان نمی‌کنند.

 

سردار حسین‌نژاد با بیان اینکه در تفحص اخیر هشت نفر از لشکر ۲۵ کربلا شناسایی شدند که در منطقه خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند تصریح کرد: موضوع خان طومان مقداری بغرنج بود و سردار سلیمانی نیز از این وضعیت ناراحت شده بود.

 

وی مادران شهدا را درس و الگو دانست و بیان کرد: در آیه‌های قرآن آمده است که شهدا زنده و نزد پروردگار خود در حال روزی گرفتن هستند و در عالم برزخ منتظر ما هستند و به ما نگاه می‌کنند که ما به آنها نیاز داریم تا ببینیم و یاد بگیریم.

 

فرمانده لشکر عملیاتی هفت ولی‌عصر (عج) خوزستان ادامه داد: شهید مهدی نظری یکی از افراد جامعه و پاسدار انقلاب اسلامی بود که توانست از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کند و کار خود را به خوبی انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه امنیت امروز خود را مدیون برکت خون شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس و شهدای وطن هستیم اضافه کرد: اگر این شهدا نبودند ما هم به اوضاع و مشکلات کشورهای حاشیه ایران دچار می‌شدیم.

 

سردار حسین‌نژاد با اشاره به اینکه ما امتی بزرگ و قدرتمند هستیم که دشمنی همچون آمریکا داریم ابراز کرد: این موضوع را باید قدر بدانیم و قدردان مجاهدت مجاهدانی که ناشناخته ماندند باشیم و اگر می‌خواهیم قدر ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی را بدانیم، باید به پیشکوستان دفاع مقدس و شهدا بها دهیم.

 

وی با بیان اینکه شهید نظری جوانی مستعد و توانمند و یکی از افرادی بود که ما از وی برای آینده سپاه حساب کرده بودیم عنوان کرد: این شهید والامقام با آگاهی و شناخت لازم و درست این مسیر را انتخاب کرده بود و قدم به این راه گذاشت.

 

فرمانده لشکر عملیاتی هفت ولی‌عصر (عج) خوزستان تاکید کرد: شهید نظری نام فرزندان خود را ابوالفضل و زینب انتخاب کرد که این نشان می‌دهد فرهنگ، پوست و خون شهدا با اسلام ناب محمدی پیوند خورده است و باید قدردان شهدا باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: با دستور مستقیم سردار شهید قاسم سلیمانی تلاش‌های زیادی برای بازگرداندن این هشت شهید تازه تفحص شده منطقه خان طومان صورت گرفت که در آن زمان میسر نشد اما حال با گذشت چهار سال، این امر به وقوع پیوست.

 

سردار حسین‌نژاد شهید نظری را نماد یک انسان با ایمان و انقلابی دانست و اضافه کرد: ما باید همچون این شهید با ایمان قلبی در مسیر ولایت باشیم و از این مسیر خارج نشویم.

 

وی خاطر نشان کرد: لازم است صبر، استقامت و توکل به خداوند را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم تا شهدا از ما راضی باشند، نزد آنها رو سفید باشیم و شفیع ما در روز محشر باشند.

 

فرمانده لشکر عملیاتی هفت ولی‌عصر (عج) خوزستان  در پایان به بیان روایاتی از حضور و رشادت‌های شهید مدافع حرم مهدی نظری در دفاع از حرم معصومین (ع) پرداخت.

 

روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی مداحان برجسته کشوری و شهرستانی، شعرخوانی و اجرای گروه سرود از دیگر بخش‌های این آئین بودند.

 

کد خبر 982936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha