بیش از ۴۵۰ مرکز آموزشی موقوفه در گلستان وجود دارد/ احیاء دامداری ۲۵۰۰ راسی دام سنگین  به همت اوقاف

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: بیش از ۴۵۰ مرکز آموزشی موقوفه در استان گلستان از مقطع ابتدای تا سطح عالی آموزشی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» صبح امروز (پنجشنبه ٢۴ مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وقف با کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و امور خیریه برای خدمت به جامعه به کارگیری می شود و بسیاری از مشکلات مردم را برطرف می کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: وقف در همه عرصه ها ظهور و بروز دارد و توانسته در حوزه های اجتماعی اقدامات خوبی را به وجود بیاورد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه گلستان یکی از استان های پیشرو در حوزه وقف است، افزود: پنج هزار و 600 موقفه و نزدیک به 70 هزار رقبه در استان گلستان تاکنون به ثبت رسیده است و از این نظر گلستان در کشور رتبه پنجم را در بین استان های کشور دارد.

 

وی یادآور شد: بیش از یک هزار و 310 اماکن مذهبی از حسینیه، مسجد و تکایا و غیره در استان گلستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی وقف شده است که این میزان 33 درصد از اماکن مذهبی استان را شامل می شود و این نشانه روحیه ایثارگری و خودباوری انقلاب اسلامی در همه عرصه ها از جمله وقف دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه 25 درصد از اماکن درمانی کشور موقوفه است، افزود: در جهت پاسداشت خدمات سلامت «سلطانعلی ابراهیمی» یکی از خیران نواندیش در روزهای گذشته مرکز درمانی و توانبخشی با یک هزار و 700 متر مربع با ارزش 10 میلیارد تومان وقف کردند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در  حوزه وقف در مسائل دانش بنیان، اشتغال جوانان و غیر گام برداشته است و در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و قطعا با بسیج امکانات می توانیم بسیاری از گره های اقتصادی کشور را باز کنیم.

 

وی با بیان اینکه وقف یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، افزود: بیش از 450 مرکز آموزشی موقوفه در استان گلستان از مقطع ابتدای تا سطح عالی آموزشی وجود دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: در عرصه اقتصادی که امروز مشکلات زیادی نیز داریم باید تلاش کنیم.

 

وی بیان کرد: یکی از برنامه ها و ماموریت اصلی اوقاف احیاء وقف است و باید در راستای نیات واقف بتوانیم بهره برداری از آن را افزایش دهیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: دام سنگین دو هزار و 500 راسی که به دلیل مشکلات مالی و حقوقی در پنج ساله گذشته تعطیل شده بود با همت اوقاف و امور خیریه و همکاری دستگاه های اجرایی و پیگیری های انجام شده در دست احیاء است.

 

وی گفت: 113 میلیارد تومان ارزش این مجموعه اقتصادی برآورد می شود و سازمان اوقاف و امور خیریه در این پروژه دام سنگین 58 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد کرد و به زودی این پروژه به بهره برداری می رسد.

 

کد خبر 983114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha