شرایط دریافت پلاسمای خون از بیماران بهبودیافته کرونایی

بنی عقیل شرایط دریافت پلاسمای خون از بیماران بهبودیافته کرونایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدصادق بنی عقیل» صبح امروز(چهارشنبه ۲۳ مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نیاز به خون همیشگی است و هیچ جایگزینی برای این مایه حیات وجود ندارد.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: عمر فرآورده های خونی کوتاه است و زمان نگهداری پلاکت ها و فرآورده های خونی سه الی ۳۵ روز است.

 

وی بیان کرد: اهداکنندگان خون با ایثار خود جان بسیاری از بیماران را نجات می دهند و شادی و نشاط را بر لبان آنها می آورند.

 

بنی عقیل با بیان اینکه در حال حاضر به گروه های خونی  A، B و AB نیاز بیشتری وجود دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در برخی از گروه های خونی با کمبود مواجه هستیم اما همچنان به ایثار و گذشت گلستانی ها امید داریم.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان خاطرنشان کرد: مردم مراکز انتقال خون را همانند مراکز درمانی ندانند که بیماران در آنجا حضور دارند، در مراکز انتقال خون سالم ترین افراد برای اهدای خون مراجعه می کنند.

 

وی خواستار استقبال بیشتر بانوان در امر اهدای خون شد و افزود: سالم ترین ذخایر خونی در بانوان وجود دارد و در حالی که در دوران دفاع مقدس مشارکت بانوان در اهدای خون ۵۰ درصد بوده این میزان در حال حاضر به پنج درصد رسیده است.

 

بنی عقیل با بیان اینکه مبتلایان به کرونا یک ماه پس از بهبودی می توانند برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در اهدای پلاسمای خون ترجیح ما حضور آقایان است و اگر بانوان تمایل به اهدای پلاسما دارند نباید سابقه زایمان و سقط داشته باشند.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان اضافه کرد: در صورتی که یک ماه از بهبودی آقایان به کرونا گذشته باشد و هیچ علائمی نداشته باشند و آنتی بادی که به عنوان واکسن لحاظ می شود در بدن آنها وجود داشته باشد، می توانند به شکرانه این سلامتی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و در نجات جان دیگران سهیم باشند.

 

 

کد خبر 983129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha