ثبت ۵۳ مورد وقف جدید در فارس طی سال گذشته

حجت الاسلام موسوی گفت: از دهه وقف سال گذشته تا امروز ۵۳ مورد وقف جدید با نیات آموزشی، درمانی، مذهبی، کمک به حل مسائل اجتماعی و مسائل مورد نیاز جامعه در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (چهارشنبه 23 مهر) در نشست خبری با موضوع دهه وقف گفت: اجرای هشت پروژه سرمایه گذاری ویژه در بقاع متبرکه استان که دارای ظرفیت هایی شامل سالن اجتماعات، واحدهای تجاری و ایجاد باغ مرکبات در کنار بقاع متبرکه استان است در دستور کار اداره کل اوقاف فارس قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: سازمان اوقاف، تولید انرژی خورشیدی در جوار بقاع متبرکه را نیز در فعالیت های خود مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: برای ورود اراضی موقوفه برای طرح «اقدام ملی مسکن» با همکاری وزارت راه و شهرسازی بررسی و برنامه ریزی شده و تا امروز 17 موقوفه با 760 هکتار از اراضی با هدف احداث مسکن انبوه و ارزان قیمت مصوب شده است.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: از دهه وقف سال گذشته تا امروز 53 مورد وقف جدید با نیات آموزشی، درمانی، مذهبی، کمک به حل مسائل اجتماعی و مسائل مورد نیاز جامعه در استان به ثبت رسیده است.

 مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به دهه وقف بیان کرد: در آستانه دهه وقف که از ۲۵ مهر تا ۶ آبان است علیرغم شیوع کرونا، معتقدیم که دهه وقف بسیار خوبی داشته باشیم که کمتر از سال های قبل نباشد.

وی با مرور آمار اقدامات یک سال گذشته حوزه وقف در طول یک سال گذشته در استان اعلام کرد: اسناد مالکیت آخر یک هزار و 786  فقره سند تک برگ با مساحت بیش از چهار میلیون متر مربع، ۱۱هزار رقبه بازگشت وقفیت، ۹ میلیون و ۹۰۹هزار و۶۶۸ متر مربع ارضی تعیین تکلیف شده است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: ۴۴ جلسه شورای حقوقی نیز با هدف کاهش دعاوی انجام شده که ۱۱۰ پرونده مورد رفع اختلاف قرار گرفته  است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه روند انجام کارهای عمرانی نیز کند نشده و وسعت داشته است که توسعه و نوسازی بقاع در ۱۱هزار ۶۶۸ مترمربع انجام شده و در حال حاضر ۴۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد از محل موقوفات در دست احداث است.

مدیر کل اوقاف فارس تاکید کرد: در خارج از شیراز سرمایه گذاری در بازار بزرگ باز از موقوفه «نظرعلی بیگ» در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان ‌به بهره برداری رسیده و برای ۲۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی شده است.

وی افزود: در زمینه شرکت های دانش بنیان توسعه دامنه فعالیت های اولین شرکت دانش بنیان از محل موقوفات سرمایه گذاری شده است و تولید اقلام پزشکی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۵۰ نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است که ۲۵۰ قلم تجهیزات تولید می کند و تولید محلول های ضدعفونی توسط یکی از شرکت های اوقاف در حال انجام است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سرمایه گذاری در بافت تاریخی استان گفت: در کاروانسرای خرمبید با ۵۰ درصد و کاروانسرای «محک» جهرم با ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی اعلام کرد: با بهره برداری از طرح گردشگری «سرای حوض» از محل موقوفه برای ۱۰ نفر در بازار «وکیل» شیراز اشتغال هایی ایجاد شده است.

 

کد خبر 983160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha