خانوارهای جنوب کرمان تحت پوشش طرح هر خانه یک پایگاه سلامت قرار می گیرند

اصغر مکارم گفت: ۵۵ درصد از خانوارهای جنوب کرمان تا پایان سال جاری تحت پوشش طرح هر خانه یک پایگاه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۳ مهر طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در جنوب کرمان آغاز شد.

«اصغر مکارم» در حاشیه آغاز اجرای  این طرح، گفت: همگام با سراسر کشور طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آغاز شد که جمعیت قریب یک میلیون نفری جنوب کرمان یعنی قریب 200 هزار خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که طرح «هرخانه یک پایگاه سلامت» بر آموزش خانواده‌ها تکیه دارد و سفیران سلامت در خانواده مسئولیت حفظ سلامت خود و اعضای خانواده‌ را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: از اصلی ترین اهداف اجرای این طرح حفظ ارتباط و حلقه مفقوده بین خانواده و بیرون از خانه است و موجب می شود ما برنامه های مراقبتی را از خانه بهداشت و پایگاه سلامت به درون خانه ها ببرییم.

وی تصریح کرد: از هر خانواده یک رابط و به عنوان سفیر سلامت با آموزش هایی که داده می شود، نقش رابط بین حوزه سلامت و خانواده ها را دارند که موجب می‌شود ما در زمینه مبارزه با کووید 19 و آنفلوآنزا از این پتانسیل عظیم خانوادگی استفاده کنیم.

مکارم اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ما تا پایان سال 55 درصد از خانوارهای جنوب کرمان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و قریب 108 هزار سفیر سلامت آموزش می بینند که می تواند کمک بسیار بزرگی در امر ارتقای شاخص های سلامتی در منطقه جنوب کرمان را فراهم کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به افزایش فرهنگ مشارکت خانواده ها در راستای حفظ سلامت جامعه به عنوان مهمترین اهداف اجرای این طرح، ابراز کرد: از اصلی ترین اصول حوزه سلامت مشارکت مردم است و هر جا مردم حضور داشته اند طرح های سلامت محور جمعیتی عظیم را پوشش داده اند که در دنیا تحسین برانگیز بوده است.

وی در خاتمه به وضعیت بیماری کووید 19 در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: آمار کرونا در منطقه کاهشی بود اما رعایت پروتکل ها در جامعه کم شده و این زمینه را فراهم می کند که وارد پیک سوم کرونا شویم باید در تعطیلات پیش رو مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و ترددها کنترل شده باشد و شاهد افزایش ابتلا و مرگ و میر نباشیم.

کد خبر 983231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha