نارضایتی عمومی از وضعیت نامناسب کیفیت اینترنت خانگی درجزیره هرمز

امام جمعه هرمز گفت: اینترنت جزیره هرمز از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیست و سرعت آن شیبه به حرکت لاک پشت است که انتظار می رود مسئولان شرکت مخابرات نسبت به افزایش میزان پهنای باند و سرعت اینترنت اقدام لازم را به عمل آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمز، امروزه دسترسی به ارتباطات امری مهم تلقی می شود واین امر زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم ارتباطات چه نقش موثری در رشد جوامع امروزی دارند وبا توسعه ارتباطات واینترنت سرعت دستیابی به اطلاعات چند برابر شده واین مورد نیاز مردم به دائمی بودن ارتباطات را بیشتر می کند.

 

ایران اسلامی هم در زمره کشورهایی است که همه مردم به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند ودر تمامی نقاط کشور این امر را به وضوح می توان دید.

 

از سال های گذشته  تاکنون ارتباطات در جزیره هرمز دچار مشکل شده که نارضایتی هایی را به دنبال داشته وگاها اینترنت مدام قطع وصل شده ویا سرعت آن بسیار پایین است.

 

افت کیفیت و کندی سرعت اینترنت خانگی  ADSL دریاقتی از شرکت مخابرات از جمله موضوعات مهمی است که باعث نارضایتی عمومی شهروندان هرمزی  و مسافرین و گردشگران شده است.

 

احمدی از شهروندان جزیره هرمز گفت:ارتباطات زیرساخت واینترنت این روزها در جزیره هرمز  حال وهوای خوشی ندارند وگاهأ شاهد قطع ووصل آن هستیم.

 

متاسفانه  چندین ماه است که علاوه بر عدم آنتن دهی واینترنت  نامناسب تلفن همراه شاهد کندی سرعت اینترنت خانگی مشترکین (adsl)درجزیره هرمز نیز هستیم ومردم خواستار پاسخگویی مسئولان مخابرات هستند.

 

به راستی در عصری که به نام عصر اطلاعات شهرت یافته است چرا باید مردم جزیره هرمز با مشکل اینترنت و آنتن تلفن همراه  و اینترنت ADSL دریاقتی از شرکت مخابرات مواجه شوند ؟

 

آنچه که مهم است و مسئولین مخابرات باید برای افکار عمومی بخصوص مشترکین اینترنت خانگی (adsl) توضیح دهند خسارت وارده شده به مشترکین است که ماهیانه هزینه خود را بدون یک ریال کسری واریز می کنند حال این سئوال پیش می آید که مخابرات و مسئولین آن هزینه عدم ارائه سرویس اینترنت را برای مدت معین که به مشترکین خود خدمات ارائه نکرده است کم خواهد کرد یا نه ؟

 

متاسفانه افت کیفت  اینترنت خانگی) (ADSLچندین ماه است درجزیره هرمز سبب شده شهروندان با مشکلاتی عدیده ای مواجه شوند ومسئولان مخابرات با وعده پیگیری وحل مشکل تا به امروز نتوانستند مشکلات وکیفیت اینترنت (ADSL)را مرتفع کنند این در حالی است  که مردم ماهیانه مبالغ هنگفتی به خاطر خدمات که مناسب هم نیست به حساب مخابرات وایز می کنند به راستی رواست مردم هزینه ماهیانه برای عدم دریافت نامناسب خدمات به مخابرات پرداخت کنند ؟

 

از سال های گذشته  تاکنون ارتباطات در جزیره هرمز دچار مشکل شده که نارضایتی هایی را به دنبال داشته وگاها اینترنت مدام قطع وصل شده ویا سرعت آن بسیار پایین است.

 

«احمدی» از شهروندان جزیره هرمز گفت: ارتباطات زیرساخت و اینترنت این روزها در جزیره هرمز  حال وهوای خوشی ندارند وگاهأ شاهد قطع و وصل آن هستیم.

 

از سوی دیگر مخابرات هرمز  هم با مشکلاتی مانند دزدیدن کابل های مخابراتی، کمبود نیرو واعتبارات مواجه است که بسی جای تامل دارد.

 

رشد سرقت کابل‌های مخابراتی و کمبود اعتبارات کیفیت پایین اینترنت در جزیره هرمز است

«مجید هرمزی» رئیس مخابرات هرمز  گفت: از ابتدای امسال با رشد دزدی کابل های مخابراتی روبه رو بودیم که با همکاری فرمانده پاسگاه انتظامی درحال پیگیری برای دستگیری متخلفان هستیم.

 

وی افزود:کمبود اعتبارات یکی دیگر از مشکلات مخابرات است که با توجه به گردشگر پذیری جزیره هرمز توسعه زیر ساخت های مخابراتی اهم توسعه یافتگی این جزیره هستند.

 

هرمزی خاطرنشان کرد: در حال تلاش برای ارتقا کیفیت اینترنت در تمامی مناطق جزیره هرمز هستیم که نیازمند حمایت واعتبارات لازم دراین زمینه هستیم.

 

با این وضع اینترنت دانش‌آموزان هرمزی با مشکل روبرو می‌شوند

«رنجبری» دیگر شهروند هرمزی بیان کرد: متاسفانه شركت مخابرات اين زيرساخت لازم را فراهم نكرده است و گاهي مي بينيم كه آن سرعت و حجمي كه در اختيار كاربران قرار مي دهند حجم و سرعت واقعي نيست و جالب اينكه سرعت اينترنت در خدمات شركت مخابرات نسبت به شركت هاي خصوصي كمتر احساس مي شود و از طرف ديگر شركت هايي كه خدمات اينترنت پر سرعت ارائه مي كنند.

 

وی از شهروندان هرمزی بیان کرد : باتوجه به عدم ارئه سرویس اینترنت ثابت خانگی (adsl) از سوی مخابرات به خاطر خرابی به شهروندان باید حقوق شهروندان در بحث هزینه ها درقبوض دوره بعد دیده شود تا حقوق شهروندان تضعیف نشود.

 

این شهروند هرمزی گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های مجازی دسترسی به اینترنت امر بسیارضروری است چرا که کلاس های درس  به صورت مجازی برگزار می شودوبااین  وضعیت اینترنت  قطعا دانش آموزن با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

 

وی بیان کرد: سرعت لاک پشتی اینترنت در این جزیره  نیز از گلایه های به حق مردم این جزیره  است چرا که برای استفاده از بسته های اینترنت ناچاراً هزینه های پرداخت می کنند که به واسطه سرعت کم اینترنت بسته های آنان با کمترین استفاده هدر می رود.

 

رنجبری با بیان این که یکی از کارکردهای اصلی اینترنت آموزش از راه دور است، افزود: متاسفانه سرعت کند اینترنت و محدود بودن آن کار را بر جویندگان دانش سخت کرده و افرادی که دانشجوی مجازی هستند نمی توانند به راحتی از خدمات اینترنت استفاده کنند.

 

این شهروند هرمزی ادامه داد: ماهانه حجم بسیار زیادی از ترافیک خود را به‌علت پایان یافتن دوره و عدم استفاده به دلیل قطعیها از دست میدهیم و انتظار میرود مخابرات استان نسبت به هزینههای بیثمر ما نیز چارهای بیندیشد.

 

این کاربر سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) شرکت مخابرات با انتقاد از خدمات اینترنت شرکت مخابرات هرمز بیان کرد: هیچ مرجعی پاسخگوی وضعیت نامناسب اینترنت شرکت مخابرات استان نیست.

 

این شهروند هرمزی گفت: در ماه های گذشته سرعت اینترنت بهتر و میزان هزینه آن کمتر بود، متاسفانه علاوه بر اینکه قطعی و وصلی های آن افزایش یافته و سرعت آن فوق العاده پایین آمده، اما هزینه آن رو به افزایش است.

 

مسئولان شرکت مخابرات هرمز نسبت به افزایش سرعت اینترنت اقدام لازم را به عمل آورند

حجت السلام «فتح الله بهزادی» امام جمعه هرمز با انتقاد از وضعیت  اینترنت در جزیره هرمز  تصریح کرد: اینترنت جزیره هرمز  از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیست و میزان سرعت و حرکت آن بیشتر شیبه به حرکت لاک پشت است تا اینترنت که انتظار می رود که مسئولان شرکت مخابرات نیز نسبت به افزایش میزان پهنای باند و سرعت آن اقدام لازم را به عمل بیاورند.

 

امام جمعه هرمز با اشاره به نارضایتی شهروندان هرمزی از وضعیت کند اینتر نت خانگی بیان کرد :  متاسفانه  چندین ماه است که شاهد کندی سرعت اینترنت خانگی مشترکین (adsl)در جزیره هرمز  نیز هستیم ومردم خواستار پاسخگویی مسئولان مخابرات هستند.

 

بهزادی اظهار کرد : امروزه بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره در جامعه ما از طریق اینترنت صورت می گیرد.

 

وی در پایان گفت: قرن جدید، قرن تکنولوژی و پیشرفت است و اینترنت تاثیر بسزایی در فرآیند زندگی مردم دارد و گرایش مردم به اینترنت روز به روز در حال افزایش است.

 

کد خبر 983282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha